דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ולמרות שעיניי אינן רואות…

ולמרות שעיניי אינן רואות…

שאלה: מה זאת סגולה (הכוח הנפלא)?

תשובתי: סגולה היא כשהתוצאה מוזמנת לא על ידי הפעולות הישירות שלי, אלא בדרך עקיפה. אינני יודע בדיוק כיצד זה פועל, פשוט אמרו לי שזה כך, ובהתאם לזה אני פועל. אני תופס את הקשר בין הפעולות שלי והתוצאה, כעובדה, מפני שאני סומך על השׂכל של העליון. במילים אחרות, אני לא עובד לפי העיקרון: "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות", אלא להיפך, אני הולך לפי העיקרון: "עיניים להם ולא יראו".

אני רק יכול להשתמש כאן בשׂכל/בראש של העליון שאומר לי: "כך צריך לעשות". אני עושה, ואז מגיעה ה"סגולה". זהו חוק, כי בטבע פועלים רק חוקים, אך החוק הזה עדיין לא מגולה בבירור בתכונות/בשׂכל שלי, הוא אינו גלוי לעין בשבילי, ולכן ביחס אליי הוא נקרא "סגולה"/נס. הוא פועל ומשפיע עליי, אך אינני מרגיש אותו ברצונות האגואיסטיים שלי, לא במה שגלוי לי. ולכן הוא נקרא "סגולה"/נס, תופעה בלתי מוסברת של הטבע.

אנחנו צופים בתופעות מסוג זה גם בעולמנו. נגיד, אדם אחד מייעץ לאחר לבצע איזו פעולה כדי לקבל תוצאה מסוימת, אך השני מסרב מפני שאינו רואה כיצד דבר אחד נובע מהשני. אך אם בניגוד לרצון שלו, הוא היה הולך בעקבות העצה של הראשון, כלומר היה מבין שהאדם הזה רואה את הסיבה, התוצאה ואת אותה הפעולה שצריך לבצע כדי לקבל את התוצאה הזאת, אז זה אומר שהוא היה משתמש בשׂכל/בכוח הנפלא/בסגולה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 31.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest