ממה מתחילות מהפכות

מתוך כניעה בפני החברה, אנחנו עובדים כל החיים שלנו כדי שהאחרים ירוויחו על חשבוננו. בדרך כלל הם לא מרוויחים מזה שום דבר. גם הם בעצמם מסכנים, מפני שגם הם מסתובבים בתוך אותו הגלגל.

אבל היום מתגלה לנו מערכת הקשר ההדדי הכולל, שחושפת את כל הבעיות של המערכת האגואיסטית הקודמת. הפער שנוצר כתוצאה מכך יוביל למהומות רציניות הרבה יותר ממה שאנחנו רואים היום.

כי האנשים יתחילו להבין שכל המערכת הנוכחית בנויה בצורה כזאת שבכל רגע רק מוצצת מהם את הדם. כולנו חשופים למניפולציות הפסיכולוגיות התמידיות של האגואיסטים הגדולים, "הגיבורים של העולם הזה". ואגב, גם הם בתורם חשופים למניפולציות של המערכת הכללית, אבל בדרגה אחרת של ההיררכיה.

אני חושש שבסופו של דבר הגילוי הזה יוביל לכאלה התפרצויות של היצרים, שמשם ועד למלחמות אחים ומלחמה עולמית המרחק יהיה מאוד קצר. כל מהפכה מתחילה מזה שנפקחות לאדם העיניים: מסתבר שמנצלים אותו, ומנצלים אותו שלא בצדק, ללא הסכמתו. והוא לא יכול להשלים עם זה. הגילוי של ה"נחש" שמוצץ את עורקיו בצורה כל כך ערמומית, גורם לו לחוש פגיעה ב"אני" שלו, באגו שלו, בכבוד שלו, והוא מוכן לעשות הכול כדי להשמיד את ה"נחש הארסי" הזה, אפילו אם זה יעלה לו בחייו.

אני מקווה שנלך בדרך אחרת, כי בדרך הזאת מחכים לנו ייסורים גדולים. אנחנו צריכים לגלות את הכול באורו של הבורא. אנחנו צריכים למשוך את המאור המחזיר למוטב, והוא יראה לנו איך לסדר את הכול.

ובכל הנוגע לתסריט ה"התפוצצות" – צריך לפנות איתו לבעלי ההשפעה והשלטון, כדי שהם יראו לאן הדברים יכולים להגיע. ואז הם ירצו להשתתף בחינוך בני האדם ובהפצת הידיעה על הערבות ההדדית.

אך בכל מקרה, בבסיסו של החינוך האינטגרלי הזה טמון הכוח הפנימי שלנו, שיטפטף כמו אינפוזיה למערכת הדם העולמית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 25.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עבודת הפרך של החברה ה"מתקדמת"
חישוב מדויק
חוסר האונים של המנהיגים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest