דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול כבר מוכן לתיקון

הכול כבר מוכן לתיקון

עבור כל אדם כבר נעשתה ההכנה מלמעלה, מצד הטבע, מצד הבורא, בהתאם לשורש נשמתו, כדי שהוא יוכל להתחבר עם הנשמות האחרות, לתקן את השבירה ולהגיע לתיקון הפרטי שלו. כך כל אחד מאיתנו מממש את כל ההכנות שהוכנו עבורו ושכלולות בשורש נשמתו.

ובהתאם להכנה המקדימה הזאת, האנשים נמצאים בכל מיני מצבים שונים: חלקם מתעוררים יותר לרוחניות, חלקם מתעוררים פחות, וישנם כאלה שבכלל לא מתעוררים.

וזה לא חשוב אם האדם דואג בינתיים רק לרצונות הגשמיים, או שהוא שוקע בדמיונות על הרוחניות שמסיתים אותו מדרך האמת, או שהוא כבר התקרב יותר לעבודה הפנימית, או שאפילו הוא כבר נמצא בדרך הזאת והחל לעלות בסולם הרוחני. לכל אחד ניתנו אותם התנאים שהוכנו למעלה מלכתחילה. הם נוצרו כתוצאה מירידת העולמות, משבירת הרצונות ומהתכללותם זה בזה. לכן לכל אדם, בכל רגע של קיומו, ניתנת ההזדמנות לבצע בחירה.

מערכת העולמות העליונים מתפשטת מעולם אין סוף, דרך עולם אדם קדמון ושבירת הכלים, מגיעה עד לעולם האצילות ויוצרת את עולמות בי"ע. לאחר מכן נולד בתוכם אדם הראשון, הנשמה הכללית האחת, החלק הפנימי של עולמות בי"ע, הרצון הפנימי של כל הבריאה.

לאחר מכן, גם האדם הראשון נשבר וכל חלקיו מתערבבים: הרצונות לקבל והרצונות להשפיע, ג"ע ואח"פ נכללים זה בזה ונופלים למטה. כל זה כדי ליצור את המצב המתאים לעבודה.

וכאשר מסתיים תהליך ההתכללות ההדדית של הנשמות זו בזו (שעל זה כבר העיד בזמנו האר"י) – מהזמן הזה ואילך מתחיל תיקון העולם. לכן אנחנו צריכים להבין שכל האירועים שקורים בעולם הם רק תוצאה מחוסר התיקון שלנו, שלא התבצע מתוך בחירתנו החופשית, כשסירבנו לנצל את אותם התנאים שכבר הוכנו עבורנו מלכתחילה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 25.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עבודת האבות והעבודה שלנו
לגדול עד לגובה האבות
להתחיל לחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest