דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממה מתחילה הקבוצה?

ממה מתחילה הקבוצה?

שאלה: מה זה השפעה בלתי אנוכית לזולת? מה אני צריך לתת/להשפיע לחבר בניתוק מהתענוג האגואיסטי?

תשובתי: אינך צריך לתת/להשפיע לו שום דבר גשמי. ברצונות שלך אתה מוסר לו את התמיכה שלך, כדי שהוא לא ישכח את ההתקדמות לבורא, וזוהי ההשפעה שלך.

מה הנשמות יכולות להשפיע זו לזו, כאשר הן נפרדות זו מזו? – הן יכולות רק לעורר אחת את השנייה ולתת כוחות זו לזו. לא נדרש ממך למלא את כיסו של החבר וגם לא את המקרר שלו. נדרש רק קשר הדדי נכון, והאור העליון ימלא את כל הצרכים. תספק לחבר ערנות, מעורבות ושייכות, שמחת המטרה – זאת החובה שלך. ללא התחייבות ורוח כזאת, הקבוצה אינה קיימת.

הבורא סידר כך, שאנחנו נמצאים במקום אחד, במרחב רוחני אחד, ברצון משותף אחד של כל החברים מכל רחבי העולם. אך אין זה אומר עדיין שאנחנו קבוצה. הקבוצה מתחילה מהמחויבות להעיר זה את זה. ואין מדובר כאן על פעולות חיצוניות, אלא על הרצון הפנימי שבו אנחנו מחוברים בצורה הדדית. כל אחד מעביר לאחרים דחף משותף, ביטחון בדרך, זה נקרא ערבות.

אך אם אני מאבד את היכולת להצית את האחרים, אני קודח חור בסירה שלנו. ואם התעייפתי, האם אני צריך לנוח? – סימן שאינך יכול לקבל התפעלות מהאחרים, אתה קודח תחתיך בסירה הכללית המשותפת וכולם טובעים. או שאתה משתתף בערבות או שלא, כך עלינו לאחד את השורות שלנו. כל אחד וכולם יחד חייבים לראות, כיצד אנחנו יותר ויותר תלויים זה בזה.

זוהי עבודה מעשית: האדם מיום ליום בודק את הדרישה כלפי הקשר עם הקבוצה. דווקא על נקודת העצמאות הזאת אנחנו חייבים לתלות את כל התקוות שלנו. הסירה תגיע למקום המיועד, והתפקיד שלנו זה לדאוג שלא יהיו בה חורים, כדי שבין כולם יועבר הביטחון בהשגת המטרה, ההכרה בחשיבות המטרה. הרי אין שום דבר חשוב יותר מאשר להתאחד ולגלות בינינו את כוח ההשפעה האוניברסאלי, את הבורא, את האור.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 06.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כולנו ערבים זה לזה!
לשמור על רוח החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest