דף הבית / אהבה / ממה מתחילה האהבה

ממה מתחילה האהבה

שאלה: מה זאת אהבה חלוטה ולמה היא בלתי אפשרית אפילו בקשר בין הורים לילדים?

תשובתי: העניין הוא שבעולם שלנו אין אהבה במובן המדויק של המילה אהבה. בחכמת הקבלה במילה אהבה הכוונה היא למצב שבו אני נותן הכול לאדם אחר, וכל השאיפות, הכמיהות והציפיות שלי בתוכו, מבלי להשאיר שום דבר בתוכי. הלב שלי ריק, המוח שלי ריק, הכוחות שלי ריקים, אני מעביר הכול לאחרים. זו נקראת "אהבה". בעולם שלנו דבר כזה לא יכול להיות.

במילים אחרות, בתכונות האגואיסטיות שאיתן נולדנו ועימן אנו חיים בהצלחה עד היום הזה, אין אפשרות כזאת, מפני שהאגו עובד בצורה לגמרי אחרת. כמה שלא נסובב אותו, הוא בכל מקרה יתהפך ויעשה רק מה שטוב לו.

גם אם אנחנו נותנים משהו לאחרים, מאחלים להם טוב, זה רק מפני שיש לנו איזו שהיא תועלת מזה, ולכן כדאי לנו לאחל טוב או לעשות משהו טוב עבור אחרים. לכן אין אהבה, רק אגו אחד רציף.

אהבה מתחילה מזה שאנחנו מנסים לעבוד בינינו בקבוצה, משתדלים לכוון את עצמנו ליחסים הדדיים נכונים, כאילו שאנחנו רוצים לתת ולהשפיע, לחלוק, להעביר משהו ללא תועלת עצמית מעצמנו לאחרים בעשירייה שלנו, אבל אנחנו לא מצליחים. אז, מתחיל להיות מובן שחסר לנו כוח של השפעה, כוח של אהבה. במקרה כזה מופיע הצורך למצוא, לגלות, להבין ולקבל כוח השפעה.

בטבע מלכתחילה קיימת תכונת השפעה ואהבה, תכונת הבורא. כלומר, צריך לקבל מהבורא קצת מהכוח הזה. לכן, כאשר אנחנו עובדים בעשירייה, ומשתדלים להתייחס נכון זה לזה בהשפעה ואהבה, אנחנו רואים, שאיננו יכולים לעשות זאת. אז, כולנו יחד מתחילים לדרוש מהבורא: "תן לנו כוח השפעה, אהבה, יחסים הדדיים נכונים זה עם זה. אתה חייב לתקן אותנו. אתה חייב לעזור לנו". ואנחנו מקבלים את הכוח הזה.

כך מתגלה בינינו הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה. אפשר לעשות זאת באופן מעשי. המעבדה שלנו זו העשירייה שלנו, שבה כולנו דנים, מחליטים ופועלים יחד וכך מעוררים ומזמינים על עצמנו את הכוח החיובי הזה ומממשים אותו.

הערה: לדבריך הבורא מתגלה ביחסים הדדיים בין בני האדם.

תשובתי: רק בעשירייה, בשילוב נכון בין האנשים, בקשר נכון ביניהם. זה לא פשוט. זוהי עבודה רצינית לפי שיטה מדויקת ולאורך זמן ממושך.

מתוך שיעור וירטואלי, 11.06.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest