דף הבית / אקטואליה / למה חוקי הטבע תומכים בעצמאות קטלוניה?

למה חוקי הטבע תומכים בעצמאות קטלוניה?

אני תומך בעצמאות קטלוניה!

למה? כי כך פועלים חוקי הטבע אותם מלמדת חכמת הקבלה:

1. הרצון לעצמאות שפועם בקטלונים, אשר הגיע לבשלותו ולשיאו בימים אלה, הוא רצון לגיטימי של עם לעצמאות. אסור לפעול נגד הטבע, כי כל פעולה כזו תפעל לרעתנו.

2. בזמננו הרצון לעצמאות גדל בד בבד עם האגואיזם המתעצם בנו. לכן, ניתן לראות כיצד בכל מקום בעולם בולטות תופעות דומות: זוגות שמתחתנים אבל כל אחד מבני הזוג רוצה עצמאות לעצמו ולכן הם חיים בנפרד, ילדים שחיים בבית ההורים אבל רוצים עצמאות ולכן מסתגרים בחדר פרטי בבית. כל אחד ואחד מאיתנו רוצה קשר עם כל העולם, אבל גם עצמאות מכולם – ולכן אנו מתקשרים דרך מסך הנייד. אז למה לא לתת עצמאות גם לקטלונים? הרי "כל דבר שישנו במציאות", כמו שכותב "בעל הסולם" במאמר "השלום בעולם", "הן טוב והן רע, ואפילו היותר רע ומזיק שבעולם – יש לו זכות קיום, ואסור להשחיתו ולבערו כליל מן העולם, אלא שמוטל עלינו רק להביאו לשימוש הנכון".

3. יש שיגידו שעצמאות לחבל קטלוניה יוצרת קרע מספרד, יוצרת פירוד מיבשת אירופה ולמעשה מדובר בצעדים חפוזים שלא מובילים לאיחוד. לדעתי, המצב באירופה היום הפוך לחלוטין: הקירוב שיש בין הספרדים לקטלונים שבתוכם, הוא בבחינת עבדות – הקטלונים בעלי טבע נמרץ, מסודר ומוצלח, מרגישים כעבדים בשליטתם של הספרדים, ועומדים ממש חסרי אונים עם ידיים קשורות.

4. מה בין עצמאות לאחדות? עצמאות ואחדות הם שני הפכים המשלימים זה את זה. כשלכל אומה תהיה עצמאות ויכולת ביטוי לייחודיות משל עצמה, אפשר יהיה לגבש את כלל האומות העצמאיות לאומה אחת מחוברת בצורה מאוזנת לפי חוקי הטבע. אין ספק שעל כל אומה ששואפת לעצמאות ממדינת-האם שלה – בין אם זאת קטלוניה מספרד, כורדיסטן מעיראק, בלפסט מאירלנד – לברר מהו הגבול הדק בין עצמאות של אומה אחת לבין אחדותה עם שאר האומות? זאת השאלה החשובה שצריכה להטריד את מוחות האנושות בשעה זו. "בעל הסולם" כתב: "כל העולם נחשבים רק לציבור אחד ולחברה אחת, כלומר, שכל יחיד בעולם, מתוך שיונק לשד חייו והספקתו מכל בני העולם כולו – נעשה בזה משועבד, לשרת ולדאוג לטובת העולם כולו… ועל כן טובת הציבור וטובתו הפרטית – היינו הך" ("השלום בעולם").

5. לו היינו יכולים לנתב את השיח באנושות לטובת הבירור מה בין עצמאות לאחדות, היינו רק יוצאים נשכרים. לכן, המסקנה שלי היא בראש ובראשונה לתת אוטונומיה לכל דורש, אבל רק בהידברות ולא באלימות, בתרבות דיון ולא בעזרת כלי נשק. שנית, לפעול בכל הכוח דרך כל אמצעי התקשורת: מאמרים, ציוצים, פוסטים וכל צורה שתדרבן את שני המחנות לדון בשאלות המשמעותיות שהאנושות ניצבת מולן: איך לשמר את העצמאות של כל פרט בחברה, למרות כל השונות וההבדלים ביניהם? איך יצליחו אומות שונות ונפרדות להתקדם לקראת חיבור נכון שיועיל לשני הצדדים? במה אנחנו שונים ובמה אנחנו דומים – ואיך לשמור על איזון נכון בין השניים? אם נברר את מידת העצמאות של כל תא בגוף האנושי, נגיע במהרה לצורך טבעי באחדות, על מנת להפיח רוח חיים בגוף. אז נלך יד ביד עם הטבע השלם מחד ו"המפורד" מאידך, ונתחבר לגוף אחד חי ונושם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest