דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "מלכות" שרצתה להשיג את ה"כתר"

"מלכות" שרצתה להשיג את ה"כתר"

שאלה: מדוע השאלה על משמעות החיים נחשבת לטהורה יותר מסתם ביצוע?

תשובתי: מפני שהשאלה הזאת נובעת מתוך ה"נקודה שבלב", מתוך הרצון הפנימי ביותר שיש לאדם. כל מה שנברא על ידי הבורא זה רצון, ובכל אחד מאיתנו יש חלק מתוך הרצון הגדול הזה. הנקודה הפנימית ביותר של הרצון הזה היא נקודת האמת, השאלה "בשביל מה אני חי?". את זה אני צריך לגלות.

אם אדם שואל בשביל מה הוא חי, זה סימן שבתוך ליבו נמצאות כל ארבע דרגות הרצון. והדרגה הרביעית האחרונה רוצה לגלות את ה"כתר": לברר מי מנהל אותי, מדוע ובשביל מה ומה קורה בכלל? אני רוצה לברר האם בכלל כדאי לי לחיות? מפני שאם אני לא אגלה את אותו ה"כתר", את הסיבה, אז שום מילויים אחרים שאני יכול לקבל לא יספקו אותי. ואף על פי שאני עדיין מתבלבל ופונה למטרות אחרות, אבל העיקר בשבילי זה לגלות את הסיבה ואת התוצאה של כל זה.

אני רוצה לקבל תשובה כנה וישירה: האם לחיים האלה יש תכלית או לא? ואם אין, אז כל פיצוי אחר רק מחמיר את הייאוש שלי, כי אני לא צריך את כל זה.

אם אדם מגיע לשאלה כזאת, זאת אומרת, שהוא שואל מתוך נקודת ה"מלכות" על נקודת ה"כתר", כי חייב לגלות אותו! כלומר, הוא כבר בשל לגילוי הבורא, לדבקות, והאחרים עדיין לא. עליהם בינתיים להמתין, לקבל דרכנו הארה שתזרז את התפתחותם. אם הם יצטרפו אלינו, אנחנו נוכל לדאוג להם. הכול תלוי ברצון של האדם, וצריך לחכות שהוא יבשיל, כי חל איסור על אכילת פרי בוסר.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 26.11.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest