דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש את רצונו של המורה

להרגיש את רצונו של המורה

שאלה: מה זה נקרא להיות תלמיד שלך?

תשובתי: העניין כאן הוא לא בי. מדובר על חוק שפועל במערכת הקשר בין הנשמות. אנחנו צריכים לחבר את הנשמות האלה במערכת נכונה עם הקשר הנכון. הקשר עצמו כבר קיים, אנחנו רק צריכים להזדהות עימו, להתחבר אליו, לנקות אותו מכל הפסולת שלנו, להזרים לתוכו מתוך הרצונות שלנו את כוח האהבה.

ולכן "תלמיד" נקרא מי שמשתתף בזה, מי שמבצע את העבודה הזאת. הוא עובד על הקשר איתי, לפי העיקרון של "עשה לך רב", ועם החברים לפי העיקרון של "קנה לך חבר". וכלפי כל השאר הוא עובד לפי "דן כל אדם לכף זכות". וכל זה, כדי להשיג קשר עם הכוח העליון.

שאלה: איך אפשר לבדוק את ההתקדמות בדרך הזאת?

תשובתי: רק לפי מידת הביטול. אחרת, הבדיקה שלך עצמה תהיה בעל מנת לקבל. אדם צריך לבטל, להסיר את ה"מחיצה" הפנימית שלו, שמפריעה לחיבור, לא לעסוק בשום דבר "מאחורי הגב", בחשאי, אלא לחפשׂ ביושר את נקודת הדבקות, שדרכה הוא יוכל לקבל את החכמה העליונה.

כל אחד בעצמו צריך לנהל את הרשימה הזאת. באופן אידיאלי, אתה צריך לדעת מה אני רוצה, גם מבלי לשאול הרבה שאלות. על ידי הבירור הזה, אתה צריך לבטל את האגו שלך, כדי לא לעסוק ברצונות העצמיים שלך ולא לשקוע בהם. ואז, כשאתה מרגיש מה רצוני, אתה מבצע אותו.

וזה לא חשוב, אם אני יודע על כך או לא, או אחרים יודעים או לא. אתה פשוט עושה ובזה רוכש קשר, דרכי, עם מערכת עוד יותר עליונה, עם הבורא.

שאלה: ככלל, אנחנו מזלזלים בך, אפילו מבלי להבין את זה…

תשובתי: זה טבעי, בין אם אתם רוצים בזה ובין אם לאו. מזה צריך ללמוד לקח, להבין את היחס שלך לבורא. אולי בשבילך זה לא מובן מאליו, אבל לא יכול להיות שאתה תתייחס אליו יותר טוב ממה שאליי.

בשביל זה הרב והקבוצה נמצאים לפניך, הבורא נסתר, ועליהם אתה יכול "להתאמן" בבירור עצמי: "מי יותר חכם בעיניי: אני או הם? מי גדול יותר: אני או הם? האם אני רוצה לכופף אותם לפי התוכניות שלי, כדי לנהוג איך שנוח לי? או בכל זאת להרכין את ראשי ולעשות מה שטוב עבורם? עד כמה אני מבטל את דעתי בפניהם?".

בזה כל העבודה. נתנו לך "מתקן אימון", שעליו אתה יכול לעשות את כל ההכנה. אם אתה לא רוצה לבצע את תרגילי ההכנה האלה, אז חבל לך לבזבז את זמנך, עדיף שתלך ותיהנה מהחיים…

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 26.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ללא כבוד כלפי המורה והקבוצה, אין דבקות עם הבורא
מי קרוב יותר למורה?
עשה לעצמך מזל טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest