דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלחמת המכבים המודרנית עם האגו הגלובלי

מלחמת המכבים המודרנית עם האגו הגלובלי

בימינו, אחרי גלות בת אלפיים שנים, אנחנו כאילו חוזרים למגדל בבל שבמשך השנים הללו גבה עוד יותר. אנחנו חוזרים להר ענק של האגו האנושי, למגדל האגו שבנינו, ושוב נמצאים במבוי סתום ולא יודעים מה לעשות, ואיך מכאן להתקדם.

כל מה שנבנה במאמצים המשותפים שלנו על היסודות של האגו שלנו, לא נותן לנו שום פתרון: אנחנו מצאנו את עצמינו בפני שבירה – כל העולם שבנינו נמצא במשבר וקורס.

והיום אנחנו חייבים לחזור לאותה ההחלטה שקיבלנו בתקופת אברהם – לחיבור. אבל כיום לא רק קבוצה אחת, שאחר כך נקראה "עם ישראל", אלא כל העולם חייב להתחבר, והפעם – לנצח.

הדוגמה כיצד לעשות זאת היא מלחמת המכבים, שלה מוקדש חג החנוכה. הסיפור הזה קרה בתקופת בית המקדש השני וחורבנו. כמו תמיד, הכוחות האגואיסטיים, שאז נקראו "השלטון היווני", איימו על בני ישראל וניסו להפריד ביניהם.

לקטגוריה הזאת של "השלטון היווני" נכנסו גם רבים מאלה שלפניכן היו "ישראל". כלומר, העם שקודם חי ברמה הרוחנית, התחיל לרדת בצורה המונית לרמה הגשמית, כאשר בני ישראל התחילו להתנהג בהתאם לאגו שלהם, ולא התעלו מעליו למען החיבור עם הזולת.

כך התבטאה ההשפעה של האגו הגלובלי שהתגלה בצורה של "יוונים" וגרם לחורבן בית המקדש.

אבל ההיסטוריה מספרת, שבזמן ההוא קם מרד המכבים, שהתחילו להילחם נגד השלטון הזה. זאת הייתה מלחמה יותר רוחנית מאשר גשמית. מטרתם העיקרית הייתה להביא את העם לחיבור. וכאשר הם הצליחו להשיג את החיבור הזה בתוך העם, הם ניצחו: גם תיקנו את היהודים שקיבלו את המנהגים היווניים, וגם הכריחו את היוונים לסגת.

בזכות זה הם יכלו לבנות מחדש את בית המקדש, כלומר, בית של אהבה והשפעה הדדית, וכך הגיעו לתיקון.

אנחנו צריכים ללמוד מתוך הסיפור הזה כיצד להגיע לתיקון בימינו, כאשר אנחנו מצאנו את עצמינו במשבר כל כך עמוק. וגם היום יש לנו את אותו הפתרון. הוא שונה רק בכך שאז, לפחות, הייתה קבוצת המכבים, שהייתה מפורסמת בקרב העם כמשפחה מיוחדת השייכת לשושלת הכוהנים.

אבל היום המצב הוא שונה, אנחנו נמצאים בבלבול מלא ולא מבינים כיצד להמשיך להתקיים. יש לנו כביכול מדינת ישראל בארץ ישראל, עם ישראל – אך כל זה אינו תואם לאותה ההגדרה הפנימית שנתן אברהם.

אולם, ניתן לתקן את כל זה בבת אחת. הרי, באותו הרגע שהאנשים מתחברים בינינו בערבות הדדית, הכוח העליון מתחיל להשפיע עליהם לפי החוק של השתוות הצורה ומחבר אותם לאחד. כך הם מגיעים לאושר, לשמחה מהרגשת השפע של הכוחות .

הם מאושרים משום שהם גילו את הכוח העליון ששוב שורר ביניהם, גילו את העולם הרוחני אחרי שהם הצליחו להתחבר במקצת, פשוט לשנות את הנטייה, את הכיוון – והם מייד מרגישים איך הכוח העליון מתחיל לפעול בתוכם, וממלא אותם בכוח.

אז אנחנו אפילו לא צריכים להילחם, הבורא יילחם במקומנו. הרי, זה הכוח היחיד שלפני כן פיתח את האגו וסידר לנו את כל הבעיות דווקא לשם כך שנתעלה מעל האגו. ואם אנחנו מנסים להתעלות, עושים מאמץ קטן ביותר בשביל זה, הכוח העליון עושה את כל השאר. לכן היוונים עזבו בעצמם. זה מה שנקרא מלחמה רוחנית.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים", 04.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הנר הראשון שנדלק בשרשרת האיחוד 
שמן עבור האש הקדושה
כלומר, אנחנו זקוקים לניצחון מוחץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest