מלחמה נגד עמלק

laitman_2009-05-28_0059_70.jpg

זוהר: פרשת בשלח, סעיפים תס"ו-תס"ז: ואהרון וחור תמכו בידיו… והיה כאשר ירים משה (את ידיו). כאשר ירים, פירושו, שהרים ימין על שמאל, והיה מתכוון בזה, כשפרש את ידיו, ואז וגבר ישראל. ישראל של מעלה, ז"א. וכאשר יניח ידו, וגבר עמלק.

ימין – מסמל את חסד (תכונת חסדים), והדבר העיקרי שלו אנחנו זקוקים זה אור החסדים. קודם כל חייב לשלוט בנו האור של התיקון, אור החסדים, כי דווקא הוא מחבר את כולם ביניהם. הוא שולט ברצון/בכלי שלנו, מכסה אותו בכוונת השפעה. ואז במידת התיקון על ידי כוונת ההשפעה יכול להתלבש כלי אור חכמה, נוכחות הבורא, ההרגשה והגילוי שלו. אך עד לגילוי הבורא חייבת להיות השתוות עימו. ואת זה עושה אור החסדים, אור של השפעה וחסד, בכך שממלא אותנו לפי בקשתנו.

לכן כל המלחמה של משה נגד עמלק (עמלק, זה קיצור של המילים "על מנת לקבל"), מסתכמת בכך שקודם כל משה דורש את אור החסדים, את כוח החסדים, את כוח אהרון שתומך בו מצד ימין. אז משה מתחיל להרים את ידיו הכבדות, הנקראות "ידי אמונה". למה הן כבדות? – כי הרצון ליהנות שלו גדול וכל הזמן עוד גדל בגלל עמלק.

כשבאדם מתעורר הרצון ליהנות, אז הידיים שלו, "ידי האמונה", סמל של השפעה, שוב נופלות ושוב שולטת בו כוונה על מנת לקבל. יוצא שחייבים לתמוך בידיו של משה. ולכן נגד עמלק מגיעים כוחות עליונים, אהרון מימין וחור משמאל, ומלמעלה מגיע האור ומתלבש ברצונו של האדם המתוקן באמונה, באור הבינה, ואז משה מצליח לגבור על עמלק, לגבור על האגו שלו. כך זה מתרחש בהמון מצבים בעבודה שלנו, הרצון ליהנות גדל ואנחנו חייבים להילחם בו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
דוגמא לגילוי הקוד של הזוהר בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest