דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכות מצרים ללא הפרזות חיצוניות

מכות מצרים ללא הפרזות חיצוניות

laitman_2010-03-12_9594-70.jpg

שאלה: האם העולם כבר נכנס לתקופה של מכות מצרים, או שזה עוד מחכה לו בעתיד?

תשובתי: זה עוד לפנינו. ובכל זאת לא צריך להשוות בין השלבים הקודמים, עם אלה שעוד עתידים לבוא. כי הרי האופי הגשמי של הדרך מתחלף בהדרגה ברוחני.

נסה לספר לאבות אבותיך שחיו לפני כמה מאות שנים, שיש לך הכול אך אינך מרוצה מהחיים. בעיניהם אתה מנהל קיום עצום. אצלך בבית, בתוך הקיר קיים מתקן שבעזרת סיבוב ידית זורמים ממנו מים. יש לך כפתור שעל ידי לחיצה עליו, נדלק אור שמאיר חזק יותר מאור יום. ועוד יש לך מסך שמראה לך את כל העולם, כמו על כף היד. אנשים פשוט לא יבינו מה חסר לך. ואתה, בין כל השפע הזה, לא מוצא לעצמך מקום. התכולה העשירה של הבית שלך ושל העולם שלך, מראה על ריקנות אצלך בפנים.

ולכן מכות מצרים הן לא אסונות פיזיים אלא פנימיים. פעם אחר פעם אתה מגלה חיסרון של המילוי הפנימי, כל מכה ומכה חודרת יותר ויותר עמוק לתוך הרצון הרב-שכבתי המורכב. אך המכות האלה עוברות מהר מאוד, מתגלגלות דווקא על ההרגשה הפנימית. ומבחוץ הכול רגוע, לא נדרש לאדם להיות חולה או לסבול פיזית.

כמובן, אם איננו משתמשים באור, המכות יבואו בצורה של אסונות גשמיים. העיקרון הוא פשוט: אם אנחנו מתקדמים בעצמנו ומקדמים את העולם בכיוון הרוחני, אז המכות יקבלו צורה יותר רוחנית. אך אם לא נצליח בזה, אם העולם לא ילך בדרך הרוחנית, הוא ירגיש אותם בצורה הגשמית.

ב"כתבי הדור האחרון" בעל הסולם כתב שייתכנו אפילו מלחמות עולם המלוות בייסורים עצומים. אך אנחנו צריכים להשתדל לעבור את המכות האלה בפנימיות. התורה, השיטה הקבלית, מאפשרת לאדם הזדמנות להעביר את כל הבדיקה הזאת במהירות ולסיים אותה בתוכן, מבלי לגעת בעולם החיצוני.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
נקווה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest