דף הבית / אהבה / כמה מתוקים ייסורי האהבה…

כמה מתוקים ייסורי האהבה…

laitman_2010-03-15_5703_us-70.jpg

שאלה: אם אינני ממלא את הרצון ליהנות שלי או שממלא אותו חלקית, אז אני מרגיש ייסורים. אמרת שברצון להשפיע אני גם כן מרגיש חוסר מילוי, אך זה לא מזמין בי ייסורים, אלא נותן לי הרגשת חיים. מדוע ברצון ליהנות אני סובל וברצון להשפיע לא?

תשובתי: נניח שאני אוהב מישהו. אני רוצה להיות איתו יחד, להתחבר אליו, להעביר איתו את הזמן, כי הרי אני אוהב אותו וכל מי שאנחנו אוהבים, אנחנו רוצים לקרב אלינו. אך בינתיים הוא רחוק ממני, ואני רק משתוקק אליו. בכל מקרה זוהי הרגשה נעימה, למרות שנקראת "ייסורי אהבה". אתה אוהב ונעים לך, האהבה מושכת וממלאת אותך. אך יחד עם זאת, אתה מרגיש ייסורים מפני שעדיין לא מימשת את האהבה שלך, לא התחברת עם האהוב.

ברוחניות, השפעה מסמלת אהבה. כי הרי אנחנו משפיעים למי שאנחנו אוהבים. אם אני אוהב מישהו, אני רוצה למלא אותו וממילא זה נקרא השפעה. אך מאחר וביסוד נמצאת האהבה, אז ההשפעה היא תענוג. לכן ברוחניות, בהשפעה, גם אם אתה מרגיש חוסר השפעה ומכאן גם חוסר מילוי ולכן אתה סובל, אלו הם בכל זאת ייסורי אהבה. גם הם מתוקים, כי הרי הם נובעים מאהבה וקשר עם האהוב.

ומאחר ועל ההשפעה אין שום הגבלות, סימן שאתה לבטח תשׂיג אפשרות להשפיע לאהוב, כי הרי זה תלוי רק בך. ולכן ייסורי אהבה בהכרח מובילים ליישׂום שלהם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לאהבה אין גבולות
הוא שברא אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest