דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי שקרוב, הוא החשוב

מי שקרוב, הוא החשוב

בעל הסולם, מאמר "מצווה אחת":

"כי לדברים קצרים וברורים, צריכים לדור מפותח יותר, שיהיו מוכשרים להבינו. ומכח שתי הוספות האלו, אם יספחו לקטן במעלה, יכול להצליח לאין ערוך מהגדול."

העיקר, שהדור יהיה מוכשר לתפוס את המסר שלנו. כאן הזמן עושה את שלו, כמו שנאמר, "עת לעשות". ואז דווקא הקטן יכול להיות המשדך, המחבר והמעביר את כל הרעיון האלוקי לקטנים למטה.

כי הגדול הוא שלם, הוא דומה לשליט שמקבל החלטות בדרגה גבוהה ולא יורד לפרטים "בעלי חשיבות מקומית". המון אנשים מיופי כוחו עומדים בינו לבין האדם הרגיל, ובינתיים לאדם הזה דרושה עזרה ספציפית בחיי היומיום הרגילים שלו.

לכן, במובן מסוים, נביא קטן הוא קרוב יותר לאנשים מאשר הגדול, כי הוא יכול לדבר בצורה פשוטה יותר איתם ולקרב אותם לדרגות ההשגה, יודע לפרט כל פרט ופרט בעבודתם.

נביא גדול נמצא רחוק מההמונים. בעל הסולם כותב ב"נבואה" שלו, שהוא ביקש שיורידו אותו כדי שיתאפשר לו לתת הסברים לאנשים הקטנים. לשם כך הוא ירד למדרגה נמוכה יותר ואז מסר לנו את השיטה.

מצד שני, בדרגות הגבוהות הוא לא היה יכול לכתוב משהו עבורנו. אי אפשר להביע בכתב, בשפה ברורה ומובנת, את ההישגים ששם. ניתן להביע את זה רק באותיות, בגימטריות, במילים שאותן הוא כתב במחברות שלו, מילים שאינן קיימות בעולם שלנו. כי בדרגות העליונות לא פועלים הכוחות והחוקים שמחברים ומשלבים את האותיות יחד, בצורה שהן למטה מפרסא דבינה. ולכן צריכים לרדת למטה מחזה דפרצוף אבא ואימא ושם להתחיל לעשות זיווגים חדשים.

אבל בכל מקרה, לא מדובר על בני אדם, אלא על מדרגות. ודאי, שקטן או גדול, שירד למדרגה נמוכה, יכול להועיל לנו הרבה יותר, לפחות בקטע הנוכחי של הדרך.

לכן, בשבילנו חשוב מי שקרוב אלינו ולא מי שרחוק. אם היינו פוגשים היום את בעל הסולם או מישהו מהאבות, אם באופן תיאורטי היינו באים במגע עם נשמה שנמצאת למשל מאה דרגות מאיתנו, אז לא היינו יכולים לעשות כלום. פשוט לא היה לנו מה לשאול.

לדור שלנו נחוץ קשר עם מקובל שנמצא בשורה של עליות וירידות וכל מיני מצבים, כאשר אנחנו מקבלים חסרונות מהסביבה. אפילו השאלות שלנו נובעות מהלימוד. אם הוא לא היה מלמד אותנו, אז כמעט ולא היינו שואלים שום דבר, כמו כל העולם…

לכן יוצא, שחשוב מי שקרוב.

מתוך שיעור על המאמר "מצווה אחת" של בעל הסולם, 30.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מה הכניס בעל הסולם לתוך המערכת הרוחנית
אדם שגילה את הדרך לגאולה
בקצה השרשרת הענקית של הנשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest