דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי קובע את הטעם של מָן?

מי קובע את הטעם של מָן?

"וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. שָׁמַעְתִּי, אֶת-תְּלוּנֹּת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל–דַּבֵּר אֲלֵהֶם לֵאמֹר בֵּין הָעַרְבַּיִם תֹּאכְלוּ בָשָׂר, וּבַבֹּקֶר תִּשְׂבְּעוּ-לָחֶם; וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם." (פרשת בשלח, שמות פרק ט"ז, י"א – א"ב).

כדי להבין מהו בדיוק מָן, אפשר להביא את הדוגמה הבאה: עכשיו רוצים לייצר מדפסות תלת ממדיות, שממולאות בחומרים שונים כמו, חלבונים, פסטות, קטניות, סויה ודברים נוספים. אתה תצטרך רק לבחור במדפסת מה ברצונך לקבל, ואתה תקבל את המנה הרצויה. כי היום אתה אוכל נקניקיות מסויה ומרגיש כאילו שאתה אוכל בשר.

במכונה הזאת ישנם מילויים שונים: בטעם פלפל, לימון וכולי. אתה מדפיס הזמנה על המדפסת והיא מגישה לך אותה על הצלחת. אם אתה רוצה בשר חריף על האש, אז בבקשה. אם ברצונך לקבל טעם אחר כלשהו, בבקשה. אבל כל זה נוצר מסוג אחד של מילוי, נניח מסויה.

אז מהו מָן? לאור העליון אין שום תכונות, אלא כל התכונות נקבעות על ידי הצרכן. הרי גם למילוי של המדפסת אין שום תכונות מיוחדות, ואתה הוא זה שקובע אותן, אתה מערבב אותן, קובע ומדפיס את ההזמנה על המדפסת. לכן נדמה לך שבערב אתה תאכל בשר ובבוקר לחם, אבל בעצם יוצאת תערובת אחת, אך המשתמש בה קובע את טעמה, צבעה וצורתה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ארוחה מהמדפסת
"מפת קסמים" הזמנתם?
האם אינכם רוצים מן מהשמים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest