דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי סובל ממכות מצרים?

מי סובל ממכות מצרים?

שאלה: מדוע התנאי להיות "כאיש אחד בלב אחד" מופיע רק ליד הר סיני ולא כבר ביציאה ממצרים?

תשובתי: "כאיש אחד בלב אחד" – זהו כבר תיקון שאנחנו יכולים להשיג רק בתנאי שהבורא יתגלה.

הוא זה שמבצע עלינו תיקון כזה. וכיצד ניתן פשוט לחייב את האנשים שבינתיים נמצאים במצרים, ברצון האגואיסטי שלהם, להתחבר כאיש אחד בלב אחד?

אם אני בינתיים שקוע באגו שלי ועדיין לא ברחתי מפרעה, לא התעליתי מעל האגו שלי – כיצד אני יכול להתחבר עם האחרים כאיש אחד? אני יוצא ממצרים בעזרת האור, בזכות הרצון שלי לצאת משם, לקפוץ מתוך האגו שלי! יש בי נקודה אחת שאיתה אני רוצה לצאת, ורק איתה אני רוצה להזדהות. אני רוצה להתקשר עם האחרים רק דרך הנקודות האלו. אני בינתיים רק רוצה את זה – אך עדיין לא נמצא בזה!

אנחנו יחד בורחים, ניצולים. אך עדיין אין בינינו חיבור – כל הבריחה הזו מתקיימת על ידי הכוח מלמעלה. איננו מבינים שאנחנו בעצמנו עדיין איננו עושים כלום, אלא רק מכינים את עצמנו עד כמה שזה אפשרי.

כתוב: "ויזעקו בני ישראל מן העבודה!" אנחנו עומדים בפני פרעה, בפני מכות מצרים, ואין ברירה, המכות הללו עוברות עלינו ועוזרות לנו להתנתק מהאגו שלנו. מי סובל מהמכות האלו? הפרעה שבתוכנו, האגו שלנו. ואני כבר כל כך סבלתי ממנו, שאני מוכן לעזוב אותו.

תארו לעצמכם מה יהיה אם מכות מצרים יבואו על העולם, שלא יהיה מה לאכול ומה לשתות ולא יהיה מה לנשום – לא יהיה ניתן לקבל כלום אם נפעל בצורה אגואיסטית! ואז לא תהיה ברירה, אלא רק לברוח – בלי לדעת לאן, לחושך, בעיניים עצומות, רק להינצל מהמצב חסר-המוצא הזה. הרסנו את כדור הארץ, הרסנו את החברה האנושית והגענו למצב שבו כל רגע שאנחנו חווים מעורר כאב נוראי. ואז אנחנו מוכנים לבריחה.

בינתיים זו רק בריחה משותפת למען ההצלה, ולא איחוד. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להתאחד כאיש אחד בלב אחד, אולם בינתיים איננו יכולים לתאר לעצמנו מה זה. בשביל זה אנחנו עוד נצטרך להגיע להר סיני (הר של שנאה), לאחר שנעבור בדרך את ים סוף.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 10.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה חסר לנו כדי לצאת?
האגו הגדול שמוביל להשפעה
הכול מתחיל מיציאת מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest