דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי מנהל את העולם?

מי מנהל את העולם?

שאלה: לא מזמן, נשיא המדינה, שמעון פרס, הביע רעיונות הדומים לאלה שאנחנו מדברים עליהם כבר שנים: צמצום של יום העבודה, להחליף את שעות העבודה בלימוד, בהשכלה דרך האינטרנט, חינוך שמבוסס על הקשר בין המורה והתלמידים…

תשובתי: אנחנו קובעים על מה יחשוב העולם. הבעיה היא בכך, שאנחנו לא מספיקים לתקן את עצמנו כך שהמחשבות הטובות שלנו יחדרו לראשי האליטות. הן מחלחלות לאט לאט והאנשים מתחילים לדבר לעניין, אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים להזדרז.

בכל מקרה, דווקא כך, ללא ספק הכול מתרחש: המחשבות, הרצונות והפעולות שלנו מתגלים בצורה פנימית באחרים, והאנשים מתחילים לחשוב באופן זהה, מבלי שידעו בעצמם מדוע.

כאשר אומות העולם מאשימים את העם היהודי בזה, שהוא מביא רע לעולם ושאפילו בסתר מנהיג את העולם, הטענות האלה שמתחילות בתת ההכרה, בחלקן מוצדקות ובחלקן לא. העמים לא צודקים בכך, שהם סבורים שהיהודים הם רעים, אבל צודקים בזה שהמציאות באמת מסודרת בצורת פירמידה: דווקא מדרגת "גלגלתא ועיניים" האורות מגיעים ל"אח"פ" וקובעים את כל הפעולות שלו.

הבחירה החופשית מופיעה רק בשלב הסופי של הבחינה האחרונה, ודווקא באלה שהשיגו אותה תלוי העתיד של העולם. בהתאם לזה, הם בעלי אחריות ומקבלים יותר מכות מאשר האחרים. זהו המבנה של הבריאה.

ולכן "חילופי רעיונות" יתגלו יותר ויותר ובצורה בולטת יותר. לכן אנחנו צריכים להשתדל לבנות את המחשבות שלנו בכזאת צורה, שאפילו "הרשעים הכי גדולים" יקבלו מאיתנו "תוכן פנימי" טוב ונכון.

כי אנחנו אחראים עליהם, ובמה שקורה להם ישנו גם החלק שלנו. אם מישהו מביע רעיונות לא נכונים או שפועל לרעת העולם, זה מעיד על הפגמים שלי שאותם אני עדיין לא תיקנתי, אף על פי שהייתה לי כזאת הזדמנות.

אנחנו היינו יכולים למנוע את כל הרע שבעולם. הבורא הוא טוב ומטיב, הוא מאפשר לנו לבנות בצורה נכונה את מהלך העניינים. ואם לא, אז למרבה הצער, מתרחשים דברים מאוד לא רצויים. לכן צריכים לגלות יותר אחריות.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 14.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עצמאות אמיתית
להיות אור לגויים
אנחנו קובעים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest