דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי למעשה תלוי במי?

מי למעשה תלוי במי?

שאלה: איך אומות העולם גורמים לישראל להתאחד?

תשובתי: ברגע שישראל מתחיל להתקדם, בכך שהוא מתקן את עצמו, אז מייד, הודות להיכללותם בכל השאר, דרך הצינורות האלה האור מתחיל לעבור גם לאומות העולם. ואז כל אומות העולם מרגישים את התקרבותם לאור ולמקור. ובהתאם לטבע הפנימי של הכלים, זה מרגיע אותם.

צריכים להבין, שהכלים האלה עצמם של בחינה ד' דעביות נמצאים במצב של חוסר אונים, משום שיש להם רק את הצורך להתמלא באור, מבלי שיהיה להם שום קשר ויכולת למשוך את המאור המחזיר למוטב.

התלות הזאת של אומות העולם בישראל מורגשת בתת הכרה בעולם יותר ויותר בהתאם לאיך שישראל ממשים את התיקון שלהם. השאלה הזאת תהיה יותר ויותר אקטואלית. בשנים הקרובות אנחנו נראה, איך האנושות תהיה יותר ויותר רגישה לאיך שישראל מתפקדים.

לישראל לא יעזרו שום ניסיונות להפוך להיות דומים לכל השאר וכאילו להביא טוב לאנושות בעולם הגשמי, בזה שהם עושים כל מיני המצאות וגילויים. זה בכלל לא מה שמצפים מישראל. בתת ההכרה העולם מצפה מישראל לקשר עם מקור הבריאה, ולא יחליף את זה בשום דבר.

לכן, שלא במודע, יתנהל דווקא כזה חשבון, והחיכוכים ילכו ויגדלו עם כל מיני, כביכול, ידידים שלנו כאלה כמו ארה"ב ואחרים. אנחנו לא נוכל להימנע מזה, מפני שדווקא מצד המדינות האלה יראו לנו את הקלקול של מצבנו. וצריכים להבין שזה בכלל לא תלוי בהם, אלא רק בנו – איך שאנחנו נבצע את המשימה שלנו ונעקוב אחר הכיוון הרוחני. בזה אנחנו במאה אחוז, בדרך הכי ישירה וקצרה קובעים את היחס של אומות העולם כלפי ישראל.

לכן, אם היחסים שלנו עם האמריקאים מתקלקלים, זה נובע רק בגלל הפעולות שלנו. אם אנחנו רואים שהיחסים שלנו הופכים לרעים באופן עקבי מיום ליום, אז צריך להבין שאנחנו צריכים לתקן את עצמנו וכמה שיותר מהר. כי העולם בנוי כך בכוונה שישראל תלויה בכולם, דווקא מפני שבפנימיות כולם תלויים בישראל.

אם ישראל יעסוק במה שהוא חייב, בתיקון הפנימי, אז כולם יעזבו אותו במנוחה. אבל אם אנחנו לא נבצע את המטלות שלנו, אלא נמשיך לעסוק בעבודה זרה, אז כולם ילחצו עלינו – גם הבורא מלמעלה, וגם כל העולם מלמטה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 09.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שני רצונות המאורסים עם מחשבת הבריאה
הכוח הוא בראש
משרתי העולם

One comment

  1. רבי מיכאל היקר, איש הרוח אוהב ישראל!! חזק וברוך.. ירבו כמותך… אין צורך להתרפס לאומות ישראל צריך ללכת ישר אל בעוצמה ובגאון כאבותינו ואבות אבותינו לרקוד ולשמוח שנתן לנו הבורא תורת חיים.. כל חידוש בתורה שווה עשר מליון דולר ואין תענוג יותר מלחדש בתורה מתוך נסיוני האישי… כי חולת אהבה אני להשם ולתורתו..

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest