דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי יכול לשמוע את התורה?

מי יכול לשמוע את התורה?

"ויפסל שני לחת אבנים כראשונים וישכם משה בבקר ויעל אל הר סיני כאשר צוה יהוה אתו ויקח בידו שני לחת אבנים: וירד יהוה בענן ויתיצב עמו שם ויקרא בשם יהוה: ויעבר יהוה על פניו ויקרא יהוה יהוה אל רחום וחנון ארך אפים ורב חסד ואמת: נצר חסד לאלפים נשא עון ופשע וחטאה ונקה לא ינקה פקד עון אבות על בנים ועל בני בנים על שלשים ועל רבעים." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ד, פסוקים ד' – ז').

"על שלשים ועל רבעים" מסמל, שבמדרגה השלישית והרביעית, כאשר האור נובע כבר מתוך מצב רוחני, נפסקות כל ה"רשימות". בעיקרון, זה מה שמשה משיג ומביע בהשגה שלו. הוא רואה באופן ברור שני קווים: ימין ושמאל, ברכה וקללה, שיורדים מהבורא, מנהלים את האגו, מושכים אותו קדימה, ובהתאמה נכונה ביניהם מחייבים אותו לרצות להשתנות.

שאלה: האם מה שהבורא הכריז עליו, שומע כל העָם?

תשובתי: לא. זה הכול רק תכונת "משה". אחרים לא יכולים לשמוע שום דבר! העניין הוא לא היכן הם נמצאים, כי ההר מסמל רק מרחק. לכן מתחת לאותה שנאה, שבה נמצאות כל יתר התכונות של האדם, הם לא תופסים את תכונת ההשפעה, היא לא קיימת עבורם.

הודות לזה שהם עשו על עצמם "צמצום א'", הם יכולים רק להתבונן מרחוק אחרי מה שמתרחש. "הר אפוף בעשן" מסמל, שהאגו עצמו נסתר מהעָם. הם אפילו לא מבינים את אותו האגו שנמצא לפניהם ושעליו הם צריכים להתגבר. הם לא מרגישים איך הר סיני הופך למדבר סיני, שדרכו הם צריכים לעבור.

ההר הופך למדבר מפני שהעָם לא יכול לעלות עד לדרגת "משה" והרצונות האגואיסטיים שלהם בהדרגה כביכול נפתחים עכשיו לפניהם והולכים. "הולכים", זה אומר, שהם מתקנים כל רצון שלהם ובסופו של דבר עולים להר סיני, אבל זה קורה במשך ארבעים שנות נדודים.

יוצא, שאת התורה שכתובה על ידי משה יכול לשמוע רק מי שמתקרב לתכונות שלו. בעצם התורה לחלוטין נסתרת מכולם. לכן כל הניסיונות והמאמצים זה תרגילים שעוזרים להתקרב למשה, לפענח את כל השלבים של עלייתו ולעקוב אחריו.

ואז אנחנו לא סתם נקרא, נשמע ונרגיש את כל מה שנאמר בתורה, אלא נממש אותה, כלומר נשיג מצב של השפעה ואהבה. תורה, זה לא סוד, אלא שיטה שיכולה להתגלות לנו רק באותה המידה, שבה אנחנו מראש מסכימים איתה. והמימוש שלה בעולם שלנו הוא פשוט מאוד – אם אנחנו באופן מדויק, ללא שום פרויקטים מתוחכמים נתחיל לבצע אותה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עיקרון העלייה הרוחנית
ירידה מהר סיני
סולם אל העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest