דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהמתנה לאורחים יקרים

בהמתנה לאורחים יקרים

שאלה: מה זה אומר, שהמגדל של הבורא מלא בשפע אבל ריק מאורחים?

תשובתי: ישנה מחשבת הבריאה להיטיב לנבראיו. הבורא ברא נברא אחד, כדי שהוא ישיג את היוצר שלו, כלומר את המצב שלו. אבל הנברא חייב להיות נבדל מהבורא, אחרת זה לא נחשב לבריאה. ולכן הוא נברא בתכונה הפוכה לבורא וקובע קשר מיוחד עימו לא באותה התכונה שאופיינית לבורא.

כך מופיע הרצון לקבל והמילוי שלו, מושג שבכלל לא אופייני לבורא. ביחסים בין הנברא לבורא חייבים להיות שני מישורים. מישור אחד, זה המילוי שהבורא נותן לנברא ברצון לקבל. והמישור השני הנעלה יותר, זה היחסים ביניהם. שני המישורים צריכים להתפתח בו זמנית, כך שהנברא יקבל מילוי יותר ויותר גדול, ולמרות זאת, יבנה מעל למילוי את היחס שלו לבורא כמו למשפיע.

לבורא יש מגדל מלא כל טוב. אבל לא מדובר על סטייק עסיסי שהבורא רוצה לכבד בו את הנברא, אלא על יחס, על אהבה. המגדל הזה מלא באהבה, ב"אור החכמה" במלואו, זה מה שהבורא רוצה לתת לנברא. והנברא צריך להכין את עצמו כדי לבוא ולקבל את כל האהבה הזאת.

לשם זה צריך לבוא עם כזה כלי גדול של חסדים, של "אור חוזר", כדי שיוכל לקבל את "אור החכמה", בלקבל על מנת להשפיע. כלומר צריך שיהיה לו "אור חסדים" על כל הכלים שלו, כל הדרגות: שורש, א', ב', ג', ד'.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות" של בעל הסולם, 13.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כלי מלא הוא אין סופי
חיים חדשים בקומה השנייה
כאילו שלא עשיתי כלום…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest