דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי יותר חשוב במערכת הטבע האנלוגית?

מי יותר חשוב במערכת הטבע האנלוגית?

שאלה: איזה חלק יותר חשוב לתקן: "ישראל" או "אומות העולם"?

תשובתי: זאת מערכת אינטגרלית אחת, שבה כל אחד מקושר עם כולם. אי אפשר להפעיל בנפרד אפילו הרצון הקטן ביותר מתוך "גלגלתא ועיניים". האדם בכל זאת משפיע על כל המערכת אפילו בלי להבין אותה. בלתי אפשרי לשנות משהו במקום אחד בלי לשנות את כל המערכת, מפני שהיא אנלוגית. ישנן מערכות דיסקרטיות שפועלות לפי פעימות. הסיגנל, כלומר, ההפעלה החיצונית נכנסת ועוברת בהדרגה דרך כל המערכת, פעימה אחר פעימה, עד שהיא מגיעה לסוף. כך בנויות המערכות הפשוטות שאנחנו בונים בהתאם לשכל האגואיסטי שלנו. בצורה כזאת אנחנו תופסים את העולם, רואים שיש התחלה וסוף, פעימות, תהליך התקדמות מהתחלה ועד הסוף.

אבל אם מדברים על צורת טבע שונה ולא זאת שאנחנו מסוגלים לתפוס, אז נצטרך להסכים שהטבע הוא מערכת עגולה שאין בה התחלה, סוף, אמצע ואין תהליכים רציפים שזורמים לפי שרשרת של סיבה ותוצאה. הכול מתברר בתוך מערכת אחת שלמה שנוצרה כולה בצורה מיידית.

ארבע בחינות דאור ישר והמשך ההתפתחות של מלכות דאין סוף הן פעולות שקיימות רק כלפינו, אבל זה לא היה באמת. זה מתגלה לנו בצורה כזאת מפני שאנחנו בעצמנו לא עגולים, לא שלמים כמו המערכת הזאת.

המערכת העליונה פועלת כולה ואין בה חלק שיהיה עצמאי. זאת לא מערכת שבה הסיגנל נכנס ויוצא. אלא כאשר המערכת העליונה מקבלת השפעה כלשהי מבחוץ, אז אחרי זמן מה היא כולה מתייצבת ואז אנחנו רואים תוצאות בכל המערכת. הסיגנל מוציא אותה משיווי המשקל ואחר כך היא מתייצבת ומקבלת את המצב הבא.

אנחנו לא בנויים כמו המערכות המעגליות, ולכן קשה לנו להבין כיצד פועלת הבריאה כולה. אבל האדם שרוכש כלים רוחניים רואה שכל הכלים שלו קשורים לכולם. והוא כבר לא רואה הבדל בין הכלים שלו והכלים הזרים, כי הכול הופך להיות שלו.

אם אני משפיע על כולם ומקבל מכולם תגובת שרשרת, אז היכן נמצא "אני" והיכן "הם"? כולנו דבוקים זה לזה. נשאר רק הסדר של קודם ונמשך וגם החלוקה לפנימיות וחיצוניות לפי הדרג החדש: מה יותר חשוב ומה פחות חשוב למערכת הכללית האחת?

לכן, שום חלק, אפילו הקטן ביותר מתוך ישראל לא יכול להתקיים בלי שאנחנו מבררים אותו על מנת להביא תועלת לכל המערכת. כי על ידי זה אנחנו רוצים לפתוח מעבר לאור כדי שייכנס לתוך המערכת ויתקן אותה. לכן אנחנו חייבים לקחת בחשבון את כל המערכת. מנגנון "ישראל" לא יכול להתקיים אם הוא לא מחובר לכל המערכת ואם הוא לא חושב שעליו לשרת את המערכת, כי רק למטרה הזאת הוא קיים.

לכן, אח"פ וגו"ע של ישראל קיימים רק לטובת האח"פ הכללי, לטובת כל הכלי השבור.

מתוך שיעור על פי המאמר מספר "שמעתי", 19.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הרצון של הבורא מופנה לאומות העולם
המערכת האנלוגית זה "כמעט" לא נחשב
אחריות וגאווה כלפי המשימה שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest