דף הבית / משבר עולמי / מי יהיה חבר בחברה העתידית?

מי יהיה חבר בחברה העתידית?

photo_rav_gh70_304.jpg

שאלה: איזו מדינה תהיה מוכנה להשתתף בניסוי של יצירת החברה העתידית, מדינה בה עדיין קיימים זיכרונות של סוציאליזם או להיפך, מדינה שכבר שבעה מקפיטליזם?

תשובה: לפי דעתי, זה לא תלוי ברמה החומרית של המדינה, אלא בראש ובראשונה במידה שבה בני האדם מוכנים לקבל ולעכל את סיבת המשבר ואת ההכרחיות להתעלות מעליו, להתגבר עליו דווקא על ידי איחוד, בהבנה שאין היום שיטה אחרת לשרוד.

והשיטה הזו יכולה לעבוד, כפי שאומר בעל הסולם, בכל מדינה בנפרד. לא כל העולם חייב להשתתף בכך, אבל הצלחת הדבר תלויה ברמת התפיסה של בני האדם, ברמת ההתפתחות שלהם.

חייבת להיות כאן הכרה והבנה, שמהמצב של היום אין דרך אחרת לצאת (אין החלטה אחרת), ולא ניתן לשרוד בצורה אחרת. זו אינה פלישה לחיים הפרטיים של האדם, לא כופים על אנשים דבר, כמו שכפו בזמן השלטון הסובייטי. החברה חייבת בעצמה להיווכח, שההבנות הישנות, ההחלטות והגישה כבר לא עובדות. זאת יכולה להיות או רוסיה או אמריקה, ואחר כך אירופה.

אני חושב שאלה לא יכולות להיות מדינות שאינן מפותחות מבחינה טכנולוגית או סוציאלית, עניות ודיקטטוריות. כי בהן עדיין חסרה הרמה הנדרשת של התפתחות חברתית, של הכרה. מדינות אלה יקבלו את השיטה בעקבות המדינות המובילות, גם מהסיבה שהן יחויבו כלכלית וסוציאלית להשתתף בתהליך.

אני חושב שקרן בינלאומית וממשלת אחדות עולמית, שתוקם בלית-ברירה תיצור נכונות ותזוזה לשיתוף, על ידי דוגמה אישית ולחצים מוסריים.

האנושות הרי מסודרת במבנה של פירמידה, יש בה חלק שכבר מסוגל להכיר בהתפתחות אינטגראלית, ויש חלקים שיכולים רק להצטרף מתוך הבנת העובדה שאין דרך אחרת.

בסיכומו של דבר, לפי חוק הטבע, כולם מחויבים להגיע להרמוניה מלאה, כמו הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
הדור החדש
חוקי החברה עתידית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest