דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / "מי אשם?", שאלה רטורית

"מי אשם?", שאלה רטורית

laitman_2009-05-28_0076_70.jpg

שאלה: מהו התנאי הראשון להמונים, כדי שהם יתחילו לתפוס את שיטת התיקון?

תשובתי: ההמונים עדיין אינם מבינים, מהיכן באות הצרות. העניין כאן הוא לא בממשלה, לא באבטלה, לא במניפולציות פוליטיות וכלכליות ולא במשׂחקים מאחורי הקלעים. זה הכל חיצוני – אמריקה לוחצת, סין לוקחת את כל העבודה… אנשים מניחים שלמישהו בעולם יש עליהם שליטה. אחמדינג'אד, אובמה, מרקל, כאילו שמשהו תלוי במנהיגים.

מה הטעם לצאת לרחובות עם דרישות רועמות, אם זה לא עוזר? כמה ממשלות אנחנו יכולים להחליף ואיזו תועלת יש מזה? צריכים להבין אחת ולתמיד, שהשינויים יכולים לבוא רק מלמעלה, מכוח הטבע, ולא מאיזשהו שליט זה או אחר. הוא כמו כל העָם. מה הוא מבין? מה הוא יכול לעשות בעולם גלובאלי שבו כל מדינה תלויה בכולן?

מספיק להשתמש בהיגיון פשוט: בעולם יש יותר מ–250 מדינות. מה יכול לעשות ראש ממשלה של מדינה אחת בודדת בתנאים של תלות הדדית מוחלטת? אֵילו אפשרויות יכולות להיות במסגרת השוק המשותף שפועלים בו חוקים נוקשים, ואתה לא יכול לעשות צעד אחד, לא ימינה ולא שמאלה, מפני שלכל אחד מוקצה פלח משלו? לראש ממשלה אין מקל קסמים. ההמונים תולים תקוות בחילופי השלטון, אך למעשה יהיה רק גרוע יותר, לא בגלל מנהיגים מסוימים, אלא מפני שהכיוון עצמו אינו נכון. אנשים בינתיים לא יודעים, מאיזו פעולה תלוי מצב מסוים. ואם אנחנו לא נפיץ בעולם את חכמת הקבלה, הם גם לא יידעו, אך הם ירגישו, שכל העניין הוא בנו. הם לא יודעים על חכמת הקבלה, שאותה אנחנו מסתירים, אך הם יצביעו דווקא עלינו.

ואז, כמו שנאמר על תקופת גוג ומגוג, כל העולם יבוא אלינו בטענות. תחילה יהיו מלחמות בין העמים, ואחר כך הם כולם יפנו נגד ישראל. וזה טבעי: הם נמצאים בסכסוך, לא יודעים כיצד להיות, תולים אחריות על אלה ועל אלה, ואחר כך מתחילים להבין שהאיום תלוי מעל כולם, כולם נמצאים במצב נואש, ואין אמצעי הצלה. מאיפה הצרה הזאת? מי אשם? לא, זה לא אובמה ולא אחמדינג'אד, לא מרקל ולא סרקוזי, האשמים הם, היהודים.

למה? כך האדם מרגיש. זו הרגשה אנטישמית טבעית: "אתם אשמים בכל הצרות". ואם לומר בינינו, הוא לא צודק? צודק. כך זה גם יהיה, אם אנחנו לא נפיץ בזמן הנכון את שיטת התיקון, אם לא נראה, שאנחנו מוכנים לתת אותה לכל העולם. אנחנו צריכים למנוע טענות כלליות, להכין מראש תשובה לרצונו של העולם, להשתמש בתרופה, מבלי לחכות להתקף של המחלה. ולא מפני שאנחנו מפחדים על עצמנו, אלא מפני שזה רצוי בעיני הבורא. כיוון שהוא אינו רוצה שכל בני האדם יסבלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 30.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כלי דעת
שתיקה כאות לחולשה
הדרך אל לב העולם

One comment

  1. אין ספק שעכשיו זה הזמן הנכון להפיץ את הקבלה בכל דרך אפשרית, למשל, המצאתי סגנון מוזיקה שמאפשר למצוא רצון של הקבוצה שמנגנת, ואני בטוח שאפשר להשתמש בשיטת הקבלה כדי לשפר את הטכניקה. יש לי הרבה רעיונות איך אפשר לבנות סביבות שמאפשרות איחוד, ויורקות אגויזם מהמערכת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest