דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מים תת-קרקעיים שמשנים את העולם

מים תת-קרקעיים שמשנים את העולם

בעל הסולם, מאמר "החרות":

"הגם שיש לכל אחד בחינת "מצע" (מהות ראשונית) משלו, מכל מקום, אין הכוחות מתגלים בפועל, זולת על ידי הסביבה שהוא נמצא בה. בדומה לחיטה הנזרעת באדמה, שאין כוחות החיטה מתגלים בפועל, זולת על ידי הסביבה שלה, שהיא האדמה, הגשם, ואור השמש… וכמואר, אשר רק בעניין בחירת הסביבה, משוער כל עניין ממשלתו של האדם על עצמו, אשר בשבילה הוא ראוי לשכר או לעונש."

מכאן מובן, עד כמה אנחנו צריכים לדאוג לחיזוק הסביבה כדי לעשותה כמה שיותר גדולה ואיכותית, כלומר חזקה. היא צריכה להיות בלתי מנוצחת והודות לכמות ולאיכות שלה, אף חברה זרה ודעות זרות מאישים מכובדים בעלי השפעה בעולם, או קהלים גדולים, לא יוכלו להשפיע עלינו, על דרכנו, מטרתנו ושיטתנו.

ברגע שנעלמת הרגשת צדקות הדרך, נחלש במקצת הקשר עם התהליך הזה, אפילו שאיננו מודעים לכך, אז באותה המידה נחלש האור העליון. ואז האדם "מפסיד בגדול", הוא כבר לא נמצא תחת השפעת אותו הכוח האחד שמסוגל לשנות את גורלו.

לכן העיסוק היחידי הכדאי בחיים, זה לרומם ולחזק את החברה. בכל יתר הדברים אין שום בחירה חופשית ולא כוחות המסוגלים להביא לאיזה שהם שינויים. כל העולם ילך אחרינו, אם אנחנו נחזיק את החברה שלנו ברמה הראויה. דווקא על ידי המאור המחזיר למוטב שאנחנו מושכים על ידי הסביבה שלנו, אנחנו מנהלים את כולם.

ואם אין אור, אז אנחנו מייד נופלים חזרה לדרך של ייסורים, שוב חוזרים לאותו השביל של החיים הגשמיים שמניעים את כל העולם. לכן צריך כל הזמן לרומם את הסביבה שלנו ולהרחיב אותה כמותית, זה הדבר היחיד שישנו באדם. לכן החינוך האינטגרלי נועד לחזק את הכלי שלנו ולמשוך כמה שיותר אנשים חדשים. ולא חשוב שהם לא לגמרי מודעים למהות השיטה, העיקר שהם יקבלו אותה ויתייחסו אליה, ויכירו אותנו.

בימים אלה, כאשר נערך "שבוע הספר" בישראל, אנחנו חייבים להשקיע כמה שיותר בציבור, מבלי להתחשב בעליות שהושקעו ובכוח הפיזי. באופן כזה אנחנו משקיעים פנימית בעצמנו, בזה שמרוממים את הסביבה שלנו ומחזקים אותה ואת חומותיה, וחץ מזה, אנחנו עושים עבודה חיצונית, מחוץ ל"חומות" שלנו, בכך שיוצרים כל מיני מערכות הסברה וקירוב של האנשים אלינו, כך שמחזקים את הדעה הכללית.

אבל עיקר העבודה, זה בכל זאת החיבור בינינו, מפני שדרכנו, במערכת הקשר שמחברת את כל האנושות, בכל העולם, כמו מים תת-קרקעיים, יתפשט המאור המחזיר למוטב וישנה את האנשים.

מתוך ההכנה לשיעור, 10.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תחליט מי להיות: רשע או צדיק
כוח לעמוד נגד הדעה של כל העולם
הגיע הזמן לעורר את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest