דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מיליון דולר או האור העליון?

מיליון דולר או האור העליון?

מתוך שיעור מס' 4, כנס שבדיה

שאלה: מטרת ההפצה שלנו היא לספק לאנשים את מה שהם רוצים. מה אנחנו נותנים להם? האם זה מיליון דולר שהם רוצים להרוויח, מתנות כלשהן או עוד משהו?

תשובתי: היחס שלנו כלפי האנשים בעולם דומה ליחס כלפי הילדים הקטנים, שאנחנו נותנים להם את מה שהם צריכים ולא את מה שהם מבקשים. מכיוון שהם מבקשים משהו שעלול להזיק להם ואנחנו משתדלים לשמור עליהם ומרחיקים אותם מהדברים האלה.

אילו היינו יוצאים לעולם והיינו אומרים להם שיבקשו מה שמתחשק להם ואנחנו נמלא את בקשתם, אז שאלתך הייתה מוצדקת. אבל אנחנו מגיעים לעולם ושואלים אותם האם נכון שהם רוצים כסף, כוח, כבוד, מושכלות, עושר ואושר, בריאות וביטחון? את כל זה אפשר לקבל, אבל בעזרת מאמץ קטן להתחבר. אנחנו לא סתם מציעים להם לקבל את מה שהם רוצים, אלא מעמידים תנאי שצריכים להתחבר.

דווקא המאמץ שלהם להתחבר מעורר "אור מקיף", שמגיע אליהם דרכנו, ובהשפעתו הרצונות שלהם מתחילים להשתנות, נעשים יותר ויותר רוחניים. בוודאי שהם עדיין רוצים גם מילויים ארציים רגילים כמו אוכל, מין, משפחה נורמלית, בילויים שונים, אבל יחד עם זאת רצונותיהם משתנים בצורה מהותית. לכן, פנייתנו נקראת "חינוך אינטגרלי". הם מתחילים לשאול שאלות אחרות.

בעקרון, אנחנו מציעים להם פעולות רגילות שמקובלות בעולם. אנחנו יודעים שאם אנשים מתאספים ועושים משהו ביחד הם לרוב מצליחים. אבל יחד עם זאת, אנחנו עושים פעולה הפוכה. אנחנו אוספים אותם לא כדי לבצע ביחד עבודה לטובת הציבור אלא כדי שבדיון המשותף שעושים לפני העבודה המשותפת, הם ירגישו שנוצר בתוכם כוח חדש כלשהו, חברה חדשה, נוצר בתוכם "כדור פטל".

בסופו של דבר הם יתחילו להבין שהחיבור מביא להם לא רק פתרון לכל בעיות היומיום שלהם, אלא נותן גם הרגשת חום, התעלות בחיים והם מקבלים מעט אנרגיה. הם לא יודעים מהיכן היא מגיעה, אבל היא ישנה.

אנחנו עושים "שולחנות עגולים" שמתאספים סביבם אנשים ממחנות שונים שממש שונאים אחד את השני, ערבים ויהודים, דרוזים ובדואים. ופתאום, אחרי 40-50 דקות הם מוכנים להתחבק ולשיר ביחד. התוקפנות נעלמת, כי דרכנו עובר עליהם האור העליון. הם אינם מרגישים זאת. האור עובד עליהם והם פתאום מתחילים להבין שהם צריכים להתעלות מעל האנטגוניזם שלהם ודווקא בזכות השנאה, למרות השנאה, הם צריכים להרגיש משיכה ואפילו אהבה הדדית.

הרי האגו נברא כדי להתעלות מעליו וכך להגיע לתכונה הפוכה. מתוך תכונת הקבלה מגיעים לתכונת ההשפעה, משנאה מגיעים לאהבה. אז אנחנו מצדיקים את הבורא שברא את האגו. נאמר: "בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין", תיקחו, תתקנו ותקבלו תכונה הפוכה לגמרי מהרע, תקבלו טוב ואהבה.

לכן, שאלתך, "מה אנחנו נותנים להם?", היא שאלה נכונה. אנחנו מעבירים דרכנו את האור העליון.

כשאני עובד עם הקהל, אני מתחיל להזדקק לבורא. כי אני משקיע, אני מבטיח, אני עובד עם אנשים. אם שום דבר לא יצליח, זה יהיה אסון. אני כמו גנב או נוכל כלשהו שמכניס את עצמי למצב מסוכן ומחכה האם אני אצליח או לא. אם אני לא אצליח, אז אני אקבל מכות או גרוע מזה, יביישו ויקללו אותי.

לכן, אני נאלץ (וזה המצב הטוב ביותר) לפנות לבורא, כי סוף-סוף אני מרגיש בו צורך. לראשונה בחיי אני באמת זקוק לו. כי אני מרגיש שהאגו שלי, גאוותי, הבושה הנוראית שאני עלול להרגיש אם אני לא אצליח, פשוט שורפת אותי. זאת ההרגשה הגרועה ביותר. ואנחנו עם החברים מוכנים מלית ברירה לעשות את הכול כדי להצליח.

יש לנו מזל גדול שבזמננו ישנה הזדמנות כזאת. אחרת אנחנו לא היינו בונים את השרשרת הזאת, לא היינו מסוגלים לפנות לבורא, כי פנייתנו הייתה אגואיסטית.

מיליון דולר או האור העליון?

ומכיוון שאנחנו מתחילים לחשוב על העם, אז פנייתנו לבורא היא המ"ן האמיתי. למעשה, הכול מאוד פשוט. צריכים רק להתחיל ואתם תראו כיצד הבורא מעמיד לפניכם תנאים שמכניסים אתכם למערכת הזאת: תחתון, עליון ואתם באמצע.

מיליון דולר או האור העליון?

דווקא אתם האמצעי, לכן, מלית ברירה, גם מלמעלה למטה וגם מלמטה למעלה, אתם לא פועלים למענכם. בסופו של דבר אתם זוכים לקבל את החלקים האנטי-אגואיסטים, קודם אפס, אחר כך ראשון, שני, שלישי. כלומר, אתם מתחילים להרגיש עולמות רוחניים: עשיה, יצירה, בריאה, וכולי.

מתוך כנס שוודיה, שיעור מספר 4, 30.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללמד לראות את העולם העליון
תיקון העולם בדור אחד
אנחנו ויתר העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest