מילוי כל שעה

שאלה: עד כמה שאני מבינה, התהליך עצמו של בניית קומבינטוריקה חדשה בין האגואיזם והאלטרואיזם יהיה קשה מאוד עבור כל אדם נפרד.

תשובתי: הוא יכול להיות קל מאוד, מפני שזו לא עבודה אישית אלא בעיקר עבודה קבוצתית. השיטה הזאת שימושית בארגון נכון של תהליך לימודי-חינוכי.

שאלה: ומה קורה עם הרצונות לעושר, שליטה ומושכלות, שתמיד הרכיבו את הכוח המניע של האגו?

תשובתי: כל מה שאליו מגיעים היום בלית ברירה השלטונות, שרוצים להרגיע את העָם על ידי איזו "הקצבה יומית" הכרחית לקיום, בעיקרון קרוב מאוד למה שחכמת הקבלה או השיטה לחינוך והשכלה אינטגרלית מדברים עליו.

כלומר, אנחנו צריכים להיות מסופקים מקיום גשמי נורמלי והגיוני. לכל אחד צריכה להיות דירה משלו, חדר או פינה, ששם הוא ירגיש את עצמו בנוח, אוכל הכרחי, הנעלה, ביגוד וכל השאר.

ואת כל יתר המילוי וההתפתחות הוא יקבל רק על ידי לימוד במערכת החינוך וההשכלה האינטגרלית. כבר לא תהיה אצלו התפרצות של הצרכים הקודמים. להיפך, ברגע שהאדם מתחיל להתפתח בצורה אינטגרלית, הוא מבין שהוא יכול להשיג קיום גשמי הגיוני, לתת חינוך נורמלי לילדים, לחיות בנחת מבלי לפחד לצאת לרחוב, הוא מקבל מילוי פנימי.

חוץ ממילוי פנימי אנחנו צריכים לתת לגוף שלנו את מה שהוא זקוק לו לתפקוד נורמלי שלו: מזון בריא, אוויר נקי, שינה ערבה, וכולי. אנחנו צריכים להתייחס לגוף הפיזי כמו לחיית מחמד שחיה לצידנו: לרחוץ אותו, להשכיב לישון, להאכיל ולא יותר מזה.

בכל יתר הזמן אנחנו מפתחים בתוכנו את האדם במסגרות של מערכת החינוך וההשכלה האינטגרלית. אנחנו עוסקים בזה כל היום: קורסים, הרצאות, לימוד, משחקים, התפתחות עצמית. יש לנו הרבה מאוד אפשרויות לפתח את המערכת הזאת בשיתוף עם כל השאר. לפנינו כל העולם.

והעיקר, שבהתאם לזה אנחנו מרגישים מילויים וגילויים יותר ויותר חדשים, כאילו שמגלים לעצמנו כל יום עולמות חדשים!

אנחנו לא צריכים לחכות למשכורת כדי לנסוע פעם בשנה לאן שהוא לשבוע, מפני שנרגיש מילוי יום יומי, כל שעה.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התיקון מתחיל מהמרכז
הגיע הזמן לבנות אינקובטור
אינקובטור של החיים הנצחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest