דף הבית / אהבה / זוגיות / מיהו "נטו" אני?

מיהו "נטו" אני?

שאלה: איזה דיון אנחנו כל הזמן מנהלים בתוך הקבוצה שלנו כדי שכל אחד יקבל הבנה, הרגשה, גילוי חדש? כאילו הקבוצה הכניסה בתוך הלב פנס, והאירה את הכול כך, כדי שהוא יוכל לראות ולהבדיל מה שייך לו ומה זר לו?

תשובה: הקבוצה צריכה לדון בשתי שאלות:

1. מה בדיוק מתוך מה שנמצא בתוכי אני קיבלתי בעקבות השפעת הסביבה, בין אם רציתי בכך או לא, עד שלא התבגרתי והפכתי להיות למי שאני היום? הרי אם אני רוצה לגלות את ה"אני" האמיתי, אני צריך להשתחרר מהנטל הזר הזה. או לפחות, לשים אותו בצד כדי שאוכל לראות את עצמי מהצד כפי שאני באמת, ולהבין מי אני.

2. מה אני רוצה ומה צריך לגלות בתוך אותו אדם, כאשר הוא יתנקה מכל השכבות החיצוניות, כל הקליפות, ויישאר עירום, כלומר, יתגלה לפניי כפי שהוא ללא כל ההפרעות החיצוניות?

ראשית, מצד השלילה: ממה כדאי לי להשתחרר? ושנית, מצד החיוב: מה אני מתכוון לגלות בתוכי? כלומר, מה מייצגת הקליפה החיצונית, ומהו היסוד הפנימי, הנקי שלי? מיהו "נטו" אני?

אנחנו דנים בשני הכיוונים הללו, פעם בכיוון אחד, ופעם בשני. בשביל כל אחד מהם יש תוכנית עבודה. כיצד אנחנו מתארים לעצמנו את המשפחה האידיאלית, העבודה האידיאלית, כיצד אני רואה את הטבע, את הגברים והנשים, את החברה האנושית, את תכונות האדם? אילו תכונות אני מחשיב לטובות, ואילו לרעות? מאילו תכונות הייתי משתחרר, ואילו הייתי משאיר? כיצד נוכל להפוך את התכונות המתגלות כרגע כרעות, לתכונות מועילות? הרי לא קיים שום דבר רע, הכול תלוי בשימוש.

כך אנו בונים את הדמות הנקייה שלנו, בהשוואה לדמות העכורה הקודמת שלנו. ואז אני רואה כיצד הדמות שלי כוללת בתוכה שני מרכיבים: את עצמי, איך שגדלתי, תוך הסתמכות על הילדות, וגם כיצד הייתי רוצה להשתמש בתכונות הללו שניתנו לי ולא השתחררתי מהן. זאת אומרת, שאני מתאר כיצד בתוכי יישארו תכונות אנושיות שונות: קנאה, שנאה, אהבה, חברות, דחייה, אשר יכוונו אותי נכון לקשר עם בת הזוג.

כאן אנחנו לאט לאט מתחילים למקד את הראייה, אחרת, כל זה נראה מאוד מעורפל. אנחנו מתחילים לדבר בצורה ספציפית יותר, על מה שאני מציע לה והיא מציעה לי, וכיצד אנחנו מבינים את כל זה. כיצד צריך להשתמש בתכונות הללו בתוך החברה: הקנאה, השאפתנות, השאיפה לשליטה, העצלות, כל מה שתרצה.

כל אלה הן תכונות אנושיות בתוך האדם, אשר אותן לא ניתן לעקור. ואסור לעשות את זה. אני מנקה רק את הלכלוך מכל מה שנדבק אליי מחוצה לי, בדומה לכלב שמנער מעליו את המים. כעת אני נקי ויכול להבין כיצד אני בעצמי הייתי רוצה להשתמש בכל התכונות הטבעיות שלי, שהן יתחילו להתנגן בתוכי? וחוץ מזה, אני גם שומע את דעתם של האחרים.

אז אנחנו מתחילים לברר כבר את החלק הטוב שבאדם, בהשוואה לחלק שהזזנו הצידה, וכל הזמן חופרים יותר לעומק: מה טוב בנו ומה רע. באיזו צורה היינו רוצים לראות את האדם ולחשוב שזה טוב? אבל בשביל לברר מה משמעות הטוב, בואו נתחיל פשוט להתקשר בינינו בתוך החברה. בואו נבדוק כיצד אנחנו עובדים עם החלק הטוב הזה: עם כוונות טובות, עזרה הדדית. הרי אני צריך להרגיש את עצמי, לנסות, האם אני מוכן לדרישות כאלה או לא.

החברה מתחילה להשפיע עליי בצורה חיובית בעבודה על הגדלת התכונות הטובות ובירור הרעות, אותן אני ממקם כל פעם בדיוק רב יותר. כך אנחנו מכווננים את עצמנו טוב ויותר טוב תחת החברה, ובתוכה מתחילים לגלות מי המתאים ביותר בשבילנו להיות שותף לחיים, לקשר יותר ויותר הדוק.

אנחנו שופטים לפי ההתאמה הפנימית שלנו. בקבוצה, בין כולנו, גברים ונשים, צריך להתגלות כוח משותף שיקבע את תפיסת העולם של השותפות החדשה הזו, ואת הערכים שלה, ההבנה וההסכמות. היא תשמש עבורנו כנקודת התייחסות, כדוגמה נכונה, חיובית.

עם התכונות החדשות שפיתחנו אנחנו מתחילים לדון ביחסים המשפחתיים: מה רצוי, ומה לא, באיזו צורה אנחנו צריכים לגלות את עצמנו אחד כלפי השני. אנחנו כל הזמן מתדיינים, הכול מתברר במחשבה, ברצון, ובדיבור. הודות לשדה הכוח המשותף שנוצר בתוך הקבוצה שמנהל את כולנו יחד ומכוון, כל אחד בנפרד מתחיל להרגיש למי ליבו נמשך יותר.

אבל, קודם כל, צריך לנקות מעצמנו את כל השכבות החיצוניות, ואת הקליפה. וכמה שיותר, אחרי זה אנחנו נפרוץ פנימה, כך נטעה פחות. אנחנו עושים הכול לטובת הנשמה שלנו, אותו השטח הריק, אשר לראשונה התגלה בתוך הנער המתאהב.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 198, 20.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מחפש מישהו שאוכל לשמח אותו!
קליפה עבה שמכסה על החללים
החברה כבית הורים לכל משפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest