דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקדמות ב"אמונה למעלה מהדעת"

התקדמות ב"אמונה למעלה מהדעת"

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us.jpg

דווקא כאשר אני נמצא בתוך הקבוצה, בקרבה גדולה עם החברים, אנחנו צריכים על ידי מאמצים עקיפים לעורר על עצמנו את "האור המקיף" שמופיע במידת הדחיסות בינינו, במידת כוח החיבור שמופיע בינינו, למרות החולשות, חוסר הרצון ואפילו העצלות שלנו, כשאנו שוחים בתוך חוסר אכפתיות כלשהי.

אף על פי כן עלינו למשוך על עצמנו את האור העליון. והוא נמשך אך ורק על ידי האיחוד! ולא על ידי שום דבר אחר!

אתם כבר הרגשתם את זה? אז תמשיכו לממש את האיחוד אפילו במצבים שאתם לא רוצים שום דבר. כי דווקא כאשר אתם לא רוצים להתקרב, המאמצים שלכם יהיו יעילים ביותר, כי כאן נוצרת התפילה.

אתם בכלל לא מצליחים, אבל אתם חייבים להגיע לאותו המצב כמו בכנס, אבל כבר עם העביות של היום, עם העביות החדשה של האגו שהתגלה. וכאשר אתם כביכול משתוקקים לזה אבל עם חיסרון חדש, אז מופיעה בכם המדרגה החדשה.

כיצד זה קורה? אנחנו יודעים שכאשר ה"פרצופים" התחילו להתפשט מלמעלה למטה, אז בהתחלה יצא "פרצוף גלגלתא", עליו התלבש "פרצוף ע"ב" ואחריו "פרצוף ס"ג".

ב"גלגלתא" היה "רשימו ד' דד'" (ד/ד). אחר כך שהוא הזדכך, התבהר, אז נשאר ה"רשימו ד' דג'" (ד/ג). ובתוך הס"ג התקבל ה"רשימו ג' ד'" (ג/ב).

מה נותן לנו הפער בין ה"רשימו דהתלבשות" ו"רשימו דעביות" (ד/ג)? ד' זה "רשימו" של האור כי הוא מתלבש על ה"פרצוף", וג' זה "רשימו" של הכלי, החיסרון (עביות).

אם אנחנו מתקדמים מלמעלה למטה אז יש צמצום המדרגות או ה"פרצופים", המצבים.

ומה קורה אם אנחנו מתקדמים מלמטה למעלה? נניח, אני הייתי בכנס פיטר והגעתי שם למצב "1", נקרא לו בצורה סמלית "כנס פיטר 2013".

בזמן הכנס אני קיבלתי מילוי טוב. ועכשיו עליי לעלות למצב הבא שצריך להיות יותר עוצמתי.

במצב הקודם היו לי "רשימות" 1/0, 1, כלומר, משהו האיר לי מתוך המצב העתידי שלי על סמך העביות שלי. ועכשיו אני צריך לעלות למדרגה שבה אני אקבל מילוי 2/1.

לשם כך, את האור הקודם (1) שמילא אותי עליי להפוך ל"כלי". כלומר, ה"כתר" (האור) של הקודם הופך ל"מלכות" של הבא (כלי, רצון).

כיצד עושים זאת? אנחנו לא צריכים לחשוב על כך. האור יעשה זאת במקומנו. אבל עלינו להבין שהוא הופך את המילוי הקודם לחיסרון חדש, לחיסרון של המדרגה החדשה, ולכן עלינו להתקדם ב"אמונה למעלה מהדעת", להשתוקק דווקא לחיבור, בדיוק כפי שהיה בכנס.

"2" זה משיכת הבורא, מפני שזה אור גדול יותר מקודם. אסור לבלבל את האור הזה עם האור של התורה, התיקון, כי דווקא זה אור המילוי, גילוי הבורא בנו בהתאם להשתוות הצורה של השפעה.

לכן, כל חבר כשנכלל בקבוצה, מגלה בתוך החיבור את הבורא. בצורה כזאת אנחנו מתקדמים. זה נקרא התקדמות ב"אמונה למעלה מהדעת".

מתוך שיעור בנושא "אמונה למעלה מהדעת", 21.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אמונה כנגד הדעת שרכשנו
האמונה שמעל הספק
בקשה למגע עם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest