דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מידת האחריות אחד כלפי השני

מידת האחריות אחד כלפי השני

שאלה: מה ההבדל בין המושג "ערבות" ו"כדור הפטל"?

תשובתי: אפשר לתת עוד עשרות הגדרות לאותו המצב של האיחוד הראשון. פשוט ברגע מסוים עלה לי הרעיון של ההקבלה הזאת. אני רציתי לבטא את הרגשת החום המיוחדת שהיא מאוחדת לכולם, היא נעימה ומאירה באור מתוך עצמה.

ערבות, זו מידת הקשר בין הכלים השבורים שמתקשרים מעל לשבירה, בכך שמבינים שחייבים להיות מקושרים. מידת הקשר, מידת הנחיצות, מידת ההכרחיות שלהם, מידת האחריות שביניהם, היא נקראת "ערבות". זה מראה עד כמה אני ערב לשני ומרגיש אותו בתוכי כמו את עצמי.

ערבות זה מצב פנימי של חיבור שלוקח בחשבון את כל התנאים שלו: באיזו צורה אנחנו מתחברים, באילו כלים, באילו דרגות עביות. זה מושג של הכלי שהולך להתחבר. ודווקא בגלל הפירוד בין החלקים האלה והחיבור שלהם, הגדילה של "קו שמאל" ו"קו ימין" זה כנגד זה, מתוך זה אנחנו מרכיבים את המושג שנקרא "ערבות".

בתוך הערבות ככלי רוחני אנחנו מתחילים לקבל לתוכו את המאור המחזיר למוטב ורואים את עצמנו מתוקנים. ואחר כך הערבות שלנו שוב מתקלקלת ושוב אנחנו צריכים לתקן אותה. הכל נמצא וכלול בתוך המושג הזה. לכן בעל הסולם כתב שני מאמרים כהמשך אחד של השני: מאמר "מתן תורה", מפני שאין לנו אפשרות לתקן את עצמנו ללא הכוח העליון. והמאמר השני: "הערבות", שמסביר על ידי מה אנחנו מפעילים ומנהלים את הכוח העליון הזה כדי לעלות למטרת הבריאה.

מתוך שיעור בנושא הכנה לכנס, 02.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
החוליה הקובעת בשרשרת
מאיפה באים החיים?
קבוצה של הקומנדו הרוחני

One comment

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest