מידע הוא מסר

שאלה: כל נאום המופנה למספר מאזינים יכול להיחשב לנאום ציבורי. הנאומים יכולים להיות אינפורמטיביים, מבדרים ומשכנעים. מה מהם סוג השיעורים היומיים שלך? הרי אתה לא רק מעביר מידע, כמו באוניברסיטה.

תשובתי: מצד אחד, השיעורים שלי הם נאומים פומביים, מכיוון שמתחברים אליהם נציגים מכל העמים, המקצועות והרמות ממדינות שונות, מכל היבשות.

מצד שני, מדובר בנאומי הרצאות, שכן במהלך השיעור יש בירור של חומר עם שאלות ותשובות. בדרך כלל הרצאה מתקיימת על נושא ספציפי שמחולק למספר נושאים קטנים שמעניינים את תלמידי הקבלה. כל מידע עובר דרך רצונותיו של אדם ולכן מגבש ומשנה אותו. המשימה שלי היא דווקא לגרום לאדם העובד על עצמו להתחיל להשתנות.

שאלה: האם אתה מעוניין שהתלמיד יידע את הנושא שנלמד?

תשובתי: כמובן. זה הכי חשוב. אני לא מלמד לרכוש כמות גדולה של ידע, אלא איכות התפיסה. התוצאה תלויה באדם ואני צריך לתת את כל מה שאני יכול, בצורה הכי קרובה לתפיסה הנכונה.

שאלה: האם זה משנה אם להאזין להרצאות שלך בשידור חי או מהקלטה של השיעור?

תשובתי: הכול תלוי בקולט. בזמן קריאת ספרים או צפייה בסרטים מוקלטים, אנחנו יכולים לבכות, לצחוק, לדאוג. הם אולי משפיעים עלינו אפילו יותר מסצנות מהחיים האמיתיים.

שאלה: אכן מישהו כתב ספר לפני כמה מאות שנים, והאדם שקורא חווה כעת ובוכה. האם יש סוג של אנרגיה בספר?

תשובתי: זה מידע, זה אנרגיה, זה מסר!

שאלה: אבל כשזה קורה באופן מקוון, האם שום דבר לא משתנה? נניח שאנחנו מדברים עכשיו, ומישהו מקשיב לשיחה שלנו עוד שבוע. האם יש לכך אותו אפקט?

תשובתי: זה לא משנה. המידע הזה נמצא באוויר, ומי שמתחבר אליו תופס את זה כאילו אנחנו מדברים איתו כעת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 14.08.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest