דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מטוטלת העולמות העליונים

מטוטלת העולמות העליונים

שאלה: אם פועל חוק שהאור בונה רצונות (כלים), אז מדוע אנחנו נמצאים באותו המצב של אין סוף ורק מגלים אותו?

תשובתי: בתהליך ההתפשטות והירידה ממעלה למטה, האור ברא את כל מצבי הירידה, "מדרגות", באופן כזה שכעת ההתפתחות, העלייה, תלויים בהשפעה עלינו מהצד של המדרגה התואמת, ולא מהאור. האור מבצע את הפעולות, אך רק אם הן מחייבות אותו ליישׂם אותן.

מזה מורכבת כל המהות של בניית כל המערכת של העולמות העליונים: המערכת נשברה לחלקים, כדי שכל פעם ייווצרו מכשולים בדרכה של פעולת והשפעת האור על הרצון, כדי שדווקא הדרישה מצד הרצון תפתח את הדרך לפעולת האור.

במצב ההתחלתי אני ואתה נמצאים באין סוף, אך איננו מרגישים זה את זה, בהיותנו שונים בתכונות. מהמצב הזה נבנית ירידה עד לעולם שלנו, כדי לאפשר אחר כך לאדם לעלות חזרה בעצמו. כל המשמעות של הירידה ממעלה למטה, היא כדי שהאדם יעלה באופן עצמאי ממטה למעלה. האדם אינו מבצע בעצמו פעולה, אלא מזמין אותה, בכך שמעצב אליה רצון. וברגע שהרצון להיות גבוה יותר מעוצב, הוא מפעיל את העלייה למדרגה הבאה.

על ידי זה האדם מגלה מדרגות, הנמצאות בהסתרה. הוא מחפשׂ צורות של הרצון להשפיע, צורות השפעה לבורא, ואם הצורה שנמצאה תואמת למדרגה היותר עליונה, הוא מזמין כוחות של תיקון ועולה, לפי העיקרון של "עשה רצונך כרצונו, כדי שיעשה רצונו כרצונך". ואז מתרחשת ה"דבקות".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "יראת ה' הוא אוצרו", 01.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
העיקר לא להתנגד
ממעלה למטה וממטה למעלה בסולמות הרוחניים
השבירה היא טעות מתוכננת מראש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest