דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מטבע הטוב להיטיב

מטבע הטוב להיטיב

כל העבודה שלנו היא בקניית תכונת ההשפעה למעלה מתכונת הקבלה, בכך שכל רגע אני מברר שכל מה שקורה בתוכי ומסביבי, כל המחשבות והרצונות שלי, הכול בא אך ורק מהבורא. אני מברר את זה למרות כל ההפרעות שבאות אליי מהעולם. העולם מראה שכאילו פועלים בו המון גורמים וכוחות זרים שונים שמייצבים את מצבי ומנענעים אותי, אבל מאחורי כל זה אני צריך לראות את הבורא.

קל יותר לעשות את זה אם העולם מתייחס אליי בעוינות, ואני מנסה לברוח ממנו. אבל כאשר אני הופך להיות מספיק חזק, אז שולחים לי כוחות כביכול טובים, שמושכים אותי לעולם הזה. ואני צריך להתנגד ולומר, שהרע הזה הוא גרוע יותר ממה שהיה קודם.

לפחות אני חייב לברך על הרע כמו על הטוב, ולהודות על הייסורים אפילו יותר מאשר על הפיתויים, שעל ידם העולם מושך אותי. מאחורי כל זה אני צריך לראות את הנהגתו של "אין עוד מלבדו", שהוא טוב ומטיב.

העבודה הזאת נקראת "עבודת ה'", מפני שעל ידה אני לומד איך הבורא מתייחס אליי, בכך שמלמד אותי את ה"מנהגים" שלו. אני מגלה שהבורא מסובב לי את כל המציאות המדומה הזאת, כדי שדרך העולם הזה, מעל למציאות הזאת, אני אגלה את הכוח שמפעיל אותי ומצייר עבורי את כל המציאות.

אני צריך לראות כל הזמן כאילו זאת אצבע אלוקים שמכוונת אותי לבחירה, להימצאות ב"קליפת נוגה", ב"שליש אמצעי דתפארת". אני מכיר בכך, שהכול בא רק ממקור אחד, מה"כתר", מה"שמש", ואני צריך להיות דבוק בו, כמו ה"לבנה", כדי להחזיר ל"שמש" את אותו האור, שאני קיבלתי ממנה.

אבל בעצמי אני מברך את המצב של ה"לבנה" החדשה, שהיא לגמרי חשוכה ואינה מאירה. מספיק לי להישאר ב"אמונה למעלה מהדעת", בהשפעה מעל לקבלה. אני מברך דווקא את הצורה הזאת שאליה אני משתוקק בעבודה שלי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קולן לכיוון הבורא
האותיות שהתעוררו לחיים
לראות חסדים גלויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest