דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחשב חדש בכל מדרגה

מחשב חדש בכל מדרגה

כשאנחנו עולים במדרגות רוחניות, אנחנו עוברים כל מיני מצבים סותרים, מאוד מבלבלים, איננו מבינים שום דבר. קורה לפעמים שאנחנו בכלל מאבדים את השׂכל. כי כשאנחנו עוברים ממצב למצב, הרצון שלנו משתנה.

השׂכל נרכש ביחד עם הרצון, הוא רק משרת אותו. ככל שהרצון שלנו גדול יותר, כך השׂכל גדל יותר כדי לשרת את הרצון, לעזור לו להתמלא. כך אנחנו בנויים. אם הרצון שלך מתחלף באחר, אתה מקבל רצון חדש, אז גם השׂכל הקודם שלך נעלם. ובין המדרגות אתה מרגיש את עצמך כאילו ב"מחשב" שלך מחקו את כל המידע, וזהו, אינך יודע כבר איך לעבוד. מספרים שהבעל שם טוב היה אפילו שוכח את האותיות ולמד לקרוא כל פעם "מחדש".

זהו מצב מיוחד. כך מראים לאדם שהוא פשוט מכונה. נעלם הרצון, אבד הזיכרון, ואתה מרגיש שכבר אינך יודע כיצד לבצע תנועה פשוטה ביותר עם היד או הרגל, ולא רק לזכור שמות של אנשים או את המתרחש מסביב. זה יכול להיראות כסטייה פסיכית. אך יחד עם זאת, כשהאדם מבין ומרגיש שכל זה מתרחש איתו, הוא כביכול בודק ומנתח את עצמו מהצד.

קיימת נקודה שממנה אתה מרגיש: "זה מתרחש איתי. תראה מי אני! עכשיו אני כלי ריק, ללא הרגשה וללא שׂכל. אני אקבל הרגשה ושׂכל חדשים!". זוהי החלפה מלאה. אתה מקבל "מחשב" חדש, וצריך למלא אותו בתוכניות חדשות, הכול מחדש. כך אנחנו מתקדמים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בתוך הקלידוסקופ של עולמות משתנים
עם ראש מורם גבוה
אל תפחד להתהפך עם הראש למטה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest