דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך הרע, לגילוי האור

דרך הרע, לגילוי האור

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

שאלה: אני רוצה לצאת מ"מצרים", מתוך האגו שלי. איך אני יכול להיאחז בפחד לא ליפול שוב לתוך הרצון האגואיסטי שלי? איך אני יכול כל פעם לבנות מסך יותר חזק, המסוגל לעמוד נגד רצונות ההשפעה הגדולים, שלא יהפכו שוב לקבלה?

תשובתי: תשקיע כמה שיותר באור! זה אומר, תשקיע בחיבור עם האחרים. כי הרי האור מתגלה באיחוד בין הנשמות.

פעם היינו במצב אחר לגמרי. היינו יחד במערכת של נשמה יחידה, איפה שכל הנשמות שלנו היו לגמרי מחוברות ביניהן, ואור אין סוף היה ממלא אותן ללא שום גבולות. המצב הזה היה נקרא "עולם אין סוף", רצון אחד הנקרא "נשמה אחת", המלאה לגמרי באור. אחר כך הרצון הזה נשבר והתפזר לרסיסים קטנים, כמו צלחת שנשברה להמון רסיסים ואין שום קשר בינינו. לכן כל המילויים שהיו ב"צלחת" הזאת, כל האור הזה, נעלם. אם אתה מדביק את ה"צלחת" הזאת, אתה מתחיל להרגיש בה את המילוי.

כל הבעיה היא שאין כלי שבו אתה תגלה את המילוי. האור נמצא מסביב ל"צלחת", אך אינו יכול להתגלות, מפני שאין חיבור בין החלקים שלה, והם אינם יכולים להחזיק באור. לכן כל העבודה שלנו זה בחיבור. אני צריך להיות מוכן להתאחד עם האחרים, ואז אני ארגיש את האור שמתגלה בתוך האיחוד שלנו.

אז איך אני יכול להשׂיג איחוד? – רק המחשבה על זה מייד שוללת בי כל רצון. נניח שנדמה לי שאני רוצה להתחבר עם אחרים. אז אני מתחיל לגלות שהרצון שלי, הוא לגמרי לא בזה. קודם כל אני צריך לגלות עד כמה אני נמצא בשבירה, עד כמה אני מרוחק מהאיחוד עם האחרים, לא רוצה אותם ואפילו שׂונא.

בכל התהליך הזה, עד לגמר התיקון עצמו, אנחנו מגלים עד כמה שאנחנו מנוגדים לאיחוד, עד כמה אנחנו שׂונאים אותו ומוכנים לכל, רק לא את זה! אפילו אם אנחנו כבר נמצאים ברוחניות, מעבר למחסום, מתגלים לנו בכל מדרגה כאלה מצבים (קליפה), שאתה שׂונא את הבורא, את האיחוד ואת האור. לכן גילוי הרע, זהו מצב הכרחי ומחויב בכל שלב. כשאני מגלה את הרע, זה אומר שאני נכלל בו. אינני יכול לראותו מהצד, אלא חייב לשקוע בו במלואו. אני צריך להרגיש בתוכי את פרעה ואת משה, ואת המאבק ביניהם. לכן כל העבודה שלנו מורכבת רק מזה, כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא, פרעה ואני ביניהם
שלבי המלחמה עם פרעה
אהבה היא הכלי לאור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest