דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מחשבת הבריאה מורכבת מלב ושׂכל

מחשבת הבריאה מורכבת מלב ושׂכל

נאמר ש"הכול במחשבה יתברר", מחשבה היא הדבר העיקרי, אבל ברוחניות מחשבה היא לא מה שאנחנו מבינים מהמושג הזה בעולם שלנו: לחשוב, להרהר.

מחשבה ברוחניות, זו פעולה, כוח, כיוון (וקטור) שמשפיע על הטבע כולו, על כל דרגות החומר. לכן המחשבה יוצרת. כך גם נאמר: "תחילה הייתה מילה" ולפני כן, נקודה על רקע לבן, שממנה נוצרה אות. כל זה, מחשבת הבריאה.

שאלה: בעברית "מילה" נובעת מהמילה "מילוי", כלומר "תחילה הייתה מילה" מסמל ש"תחילה היה מילוי"?

תשובתי: תחילה היה רצון, שהשיג את ההתפתחות הנכונה שלו, ואחר כך את המילוי שלו. אתה מתאר לעצמך, כמה מדרגות שונות היו צריכות להיווצר ולהתרחש, עד שבעולם שלנו נוצרו חלקיקים אלמנטריים, שהחלו להתאסף בדרגת הדומם לפי חוקים מחשבתיים שלהם, אם אפשר כך לומר. לאחר מכן, על ידי אותה מחשבה נצחית ושלמה הם נדחפו להתאסף ביניהם בקשר יותר משוכלל, והשיגו מצב שבו הופיעו ביניהם שילובים המורכבים מפעולות פיזיות, פסיכולוגיות, מחשבתיות ורצוניות. כלומר הופיע מצב שכבר אפשר לכנותו "שׂכל".

מאוד לא פשוט להסביר את כל זה, מפני שלמעשה ה"שׂכל", זו קבלה מהבורא, כלומר מהמחשבה העליונה ביותר, מהחומר העליון ביותר, מהמערכת העליונה ביותר של התכונות שלה ושל מערכת הקשרים ההדדיים שבה. כך קיימים רצונות שמקושרים ביניהם ובו-זמנית מקושרים ביניהם רגשות. כאשר הרצונות והרגשות האלה פועלים בצורה הדדית מקושרת זה עם זה, הם יוצרים  את מחשבת הבריאה. במילים אחרות, מחשבת הבריאה מורכבת מלב ושׂכל.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 03.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest