דף הבית / כלכלה / כסף / מחצית מהמשרות ייעלמו עד שנת 2030

מחצית מהמשרות ייעלמו עד שנת 2030

Laitman_2011-02-03_3788_w.jpg

מאמר דעה של ט.פריי, עתידן אמריקאי:

כשני מיליארד משרות ייעלמו לקראת שנת 2030 בגלל חוסר צורך. למעלה מ-50% מהמקצועות הקיימים היום ייעלמו כתוצאה מהטכנולוגיות ההולכות ומתפתחות.

אנרגיה – לקראת שנת 2030 האנרגיה שתספק את צרכי הישוב הנפרד תיוצר באופן לא ממורכז, כל בניין יוכל לקבל חשמל באופן עצמאי מהשמש או מהרוח על ידי מיקרו תחנות חשמל.

תחבורה במכוניות – יופיע דור של אמצעי תחבורה אוטומטיים אישיים – סוג של תחבורה עירונית ללא טייס בצורת מונית. מקצוע הנהג יעלם, עם המעבר לתחבורה חשמלית כבר לא יהיה צורך בעובדי תחנות דלק.

חינוך – המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס פיתח "קורסי לימוד פתוחים", והחל משנת 2011 הקליט את כל הקורסים שלו על וידאו ופרסם אותם באינטרנט בנגישות חופשית. תוך 10 שנים יורידו אותם יותר מ-130 מיליון פעמים. בסופו של דבר, בזבוז הכסף והזמן כדי לקבל השכלה יהפכו להיות חסרי משמעות לחלוטין. את אותם הדברים אפשר ללמוד לחלוטין בחינם ומבלי לצאת מהבית.

למורה מציעים להקליט באופן חד פעמי את ההרצאה שלו. כזה קורס של הקלטות וידאו אינו מוגבל בתכולת הכיתה.

ייצור – מכונות 3D יוכלו בעתיד הקרוב למלא משימות לייצור חפצי בית ובגדים.

מכניקה רובוטית – עד שנת 2030 לא תישאר אף משימה פיזית שאותה לא יוכל לבצע רובוט. מיכון הייצור יתבצע בכל התחומים: דייג, עבודות כרייה, חקלאות, תעשייה צבאית ועוד.

אולם אם הרובוטים יתפסו את כל מקומות העבודה, האנשים פשוט לא ידעו במה להתעסק.

התייחסותי: החלפת האנשים ברובוטים תתרחש בכל מקרה. ומלבד זאת, הקיצוץ בייצור העודף יפנה מהתעסוקה עוד מחצית מהעובדים. אבל את הזמן שיתפנה האנשים יהיו חייבים לנצל על מנת ליצור את עצמם – להפוך את עצמם לחברה אינטגרלית של צריכה חכמה. התהליך הזה יוציא אותם לדרגה הבאה של השגת העולם – למעלה מההגבלות שלנו של חיים ומוות. אלה הן הדרישות של חוק ההתפתחות שלנו ואותו נהיה חייבים לבצע.

ידיעות קודמות בנושא:
האבטלה היא איום עולמי
לא אבטלה, אלא התפנות לעבודה האמיתית
לא אבטלה, אלא חירות מהעבדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest