דף הבית / קבלה ומדע / טבע / ההתקדמות היא לא בצבירה, אלא באיכות החיים

ההתקדמות היא לא בצבירה, אלא באיכות החיים

Laitman_2010-12-25_9595.jpg

חוות דעתו של ח. סְבֵרְדְרוּפ, פרופסור מאוניברסיטת לוּנְדָה: בשלושים השנים האחרונות כמות האוכלוסייה הוכפלה, ובשלושים השנים הקרובות אנחנו משתמשים באותה כמות המשאבים החומריים שבה השתמשנו במשך כל ההיסטוריה.

המאגרים של המתכות החשובות ביותר ייגמרו כבר במאה ה-21. מחירן הולך ועולה, כפית מברזל תעלה כמו כפית מכסף. מאמצע המאה הברזל יהפוך למתכת בעלת ערך רב. וגם הזהב יתייקר.

למתכות מקבוצת הפלטינה (זרז חשוב ביותר, ללא פלטינה ייעלם האוכל, פולימרים, פלסטיק) השיא יגיע בשנת 2020, לעופרת, כסף, אבץ, השיא יגיע בשנת 2030, לנחושת, כרום, ניקל, ומוליבדן, השיא יגיע בשנת 2040. המחסור בזרחן יגיע בשנת 2040 (דשנים!), הדלדול של מאגרי הנפט יגיע בעוד 30 שנה, של הגז בעוד 50 שנה, של הדגים בשנת 2060. נקודת האל חזור (חוסר ההתמלאות מחדש) בתחומים רבים כבר חלפה.

תגובתי: אם לא נתחיל לתקן את הציביליזציה שלנו, אז הטבע בעצמו יגביל את הכמות המספרית שלנו על ידי כל מיני שיטות, כגון מלחמות ומגיפות. הפתרונות העיקריים צריכים להיות לא בהשגת כמות גדולה יותר של מוצרי צריכה, אלא באיכות טובה יותר של החיים, כמו לסיפוק הגשמי, כך גם לסיפוק הרוחני.

ידיעות קודמות בנושא:
סוף התפתחות האגו
מי יוצר את המחסור?
חברה צרכנית – מיתוסים ומבנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest