דף הבית / אהבה / מחליפים את הייאוש בציפייה

מחליפים את הייאוש בציפייה

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"משום שבערבות הכללית הזאת נפטר כל יחיד מהאומה מכל דאגותיו לצרכי גופו עצמו, ויכול לקיים מצות ואהבת לרעך כמוך בכל שיעורו וליתן כל מה שיש לו לכל נצרך, היות שאינו דואג עוד בעד קיום גופו עצמו כי יודע ובטוח הוא ששש מאות אלף אוהבים נאמנים נמצאים בסביבתו עומדים הכן לדאוג בשבילו."

כאן יש שתי אבחנות.

ראשית, הערבות והדאגה ההדדית משחררות את האדם מהפחדים עבור עצמו. כל אחד נשען על האחרים ולכולם טוב. זהו "טיפול פסיכולוגי" בשחרור מפחדים.

ושנית, למעשה, אנחנו מתחברים כדי לדאוג לקשר עם העליון ולא לעצמנו. אנחנו רוצים איחוד, מפני שאנחנו רואים בו גישה לקשר הזה. אנחנו תמיד משתוקקים למעלה וכל פעולה שלנו למטה צריכה להיות מכוונת למטרה הסופית, ולא להרגעה עצמית. בשונה מקבוצת כדורגל, שמתחברים כדי לספק הצלחה לעצמם, החיבור שלנו נועד כדי להעלות אותנו למעלה. ואפילו שבזה אנחנו נפטרים מכל הצרות והבעיות, אבל אנחנו לא צמאים לרגיעה. אנחנו פשוט משנים את הצרות והבעיות הקודמות שדוחפות אותנו לאיחוד, לצרות ובעיות באיכות אחרת, שנוצרות בזמן האיחוד עם הבורא.

זה נקרא "יראה עילאה", ודווקא בה שוכנת האהבה. "יראה", זה הכלי, ו"אהבה" זה המילוי שלו. עכשיו אני נמצא ביראה מול הבורא, ולא מול האיום של הצרות, הבושה, הייאוש וכולי. את כל זה אני מחליף ליראה של קירוב לבורא, רצון ללכת אליו, להתקרב עימו בהשפעה. וזוהי המטרה שלי.

מתי אני אשתוקק אליה? כשלא משנה לי מה יש שם מאחור, העיקר שזה יגביר את המשיכה שלי קדימה.

כך אנחנו מחליפים את הצרות הגשמיות לצרות רוחניות, שנקראות "ייסורי אהבה".

שאלה: אבל אם החברים תומכים בי לגמרי, האם הם לא מכבים את הבעיה העיקרית שלי, לא "מטשטשים" את הרצון שלי להתקרב לבורא?

תשובתי: אם אני נכנס בצורה נכונה לקבוצה, אז אני רוכש פחדים אחרים במקום הפחדים הקודמים. אף אחד אינו מבטיח לי חיים רגועים, מצפה לי הרפתקה לא רגועה שאותה מרגישים מטפסי הרים, חלוצים, אנשים שמטיילים בעולם. הדאגה שלהם זו הציפייה, הם כל הזמן מתקדמים לעבר משהו טוב יותר. ולכן גם אני בדרך הרוחנית מרגיש חיסרון, אבל מצפה לשמחות, והציפייה הזאת טובה יותר מהשמחות עצמן.

אנחנו יודעים מניסיון – התענוג מיד נעלם, אולם הציפייה יכולה לטעת באדם חיים לאורך שנים. ברוחניות זה באמת מילוי, שאותו אנחנו מזמינים בעזרת "אור חוזר" מעל לרצון לקבל, בלבוש של השפעה.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 30.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יכולות להיות הפרעות שונות
היראה העיקרית
האהבה צומחת מהיראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest