דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החלוקה של העבודה הרוחנית

החלוקה של העבודה הרוחנית

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"ואחר שכל האומה הסכימו פה אחד ואמרו נעשה ונשמע, הרי שכל אחד מישראל נעשה ערב שלא יחסר דבר מה לשום חבר מחברי האומה, אשר רק אז נעשו ראויים לקבלת התורה ולא זולת."

מה שדורשים מאיתנו זה לתקן את הכלי הכללי, את הרצונות שמרגישים את עצמם היום מנותקים, זרים, ואפילו מנוגדים זה לזה. מקודם, האור קידם אותם לחיבור ואיחוד, ואילו עכשיו בגלל השבירה, להיפך, הוא מפריד ביניהם, מוביל להופכיות, מריבות, אלימות וכולי. אנחנו צריכים שיבוא האור ויתקן ויחבר אותם הרצונות.

לא ידוע לנו איך לחבר אותם, איך מרכיבים את החלקים השבורים של הכלי השבור. כי אנחנו הרי איננו יודעים מראש איך הכלי צריך להיות, וכל השערה עבורנו, היא הפתעה. אז מה לעשות? העניין הוא, שאנחנו לא מתקנים שום דבר בעצמנו, אנחנו מבקשים, דורשים, מעוררים את העליון, כדי שהוא יעשה את התיקון.

לאדם אין שום אפשרות להיתקן בעצמו. כל פעם אנחנו עולים למדרגה יותר עליונה, אז האם התינוק יכול להיות יותר חכם מאימא? ולכן כל עלייה שלנו מלווה בבקשה והעליון בתגובה מבצע עליה את העבודה הנדרשת ומעביר אותנו למצב הבא.

לכן, מצידנו הבקשה, ומצד העליון העבודה. ולכן היא נקרא "עבודת ה'". דווקא הוא זה שעובד, והעבודה שלי היא לבקש.

אם אנחנו בכל פעם מקפידים על "חלוקת העבודה" הזאת, אז אנחנו חוסכים המון כוחות ולא מתבלבלים. חייבים לברר את זה היטב ולא לשכוח אף פעם. כי אנחנו ככלל, רוצים לפעול בעצמנו, בעוד שהפעולה האמיתית מצידנו היא להכין את עצמנו לעבודה שלו. לתת יגיעה ובסופו של דבר לגלות את אפיסת כוחותינו. כמו שכותב בעל הסולם: "אין מצב יותר מאושר בעולמו של האדם, אלא בשעה שמוצא עצמו כמיואש מכוחותיו עצמו". ויבין, שרק הבורא, הכוח העליון, יכול לתקן אותו. וכך זה כל פעם.

לא סתם המשימה שלנו נראית כל כך קשה: להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד", להתאחד לגמרי, איך דבר כזה אפשרי? – "אלה הם דמיונות שיכולים רק להביא למשבר ואכזבה, לקריסה עוד יותר גדולה, מאשר זאת שקרתה בעבר, למשל, בברית המועצות". כל זה באמת כך, אם אנחנו משתמשים באמצעים הלא נכונים, בתוכנית הלא נכונה. אבל שיטת הקבלה נותנת לנו תוכנית טבעית שמונהגת על ידי הטבע עצמו – החיים שלך לא צריכים להפוך ליותר רעים, אתה רק צריך לגלות, לזהות, שאתה נמצא במצב רע. זה מספיק כדי שאתה תדרוש שינוי ותקבל את המצב הבא.

באופן כזה, העבודה שלנו היא פשוטה. אם כולנו יחד מתאספים ועובדים בהתאם לחוק הערבות, אז המשימה הופכת להרבה יותר קלה – אנחנו מגלים את הרע, ובו זמנית, מגלים את הטוב, כלומר את המקור ואת האמצעים של השינויים. המתח בין שני הקטבים האלה מקדם אותנו לתיקון, אנחנו מזמינים את המאור המחזיר למוטב והוא מבצע את העבודה. הסדר הזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם.

החיים האמיתיים, העלייה האמיתית, תתגלה בקירוב קבוע של אנשים, במעגלים משותפים, בדיונים, בהתפעלות והתרגשות, בעזרה הדדית. כך אנחנו נגלה בנו חסרונות יותר ויותר חדשים בהשוואה למצב המתוקן של האיחוד הכולל, נגלה יעילות, גדלות של המצב הזה של ההשפעה ההדדית ונפעיל את הכוח העליון, שמבצע את כל העבודה. נאמר: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו". זה סדר הפעולות.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 30.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יכולות להיות הפרעות שונות
לבקש מהאור שיזרז את ההתפתחות
תפילה אחת מלב אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest