דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחיצת ברזל לפי הזמנת הלקוח…

מחיצת ברזל לפי הזמנת הלקוח…

שאלה: מדוע בעל הסולם כותב, שמחיצת ברזל מפרידה אותנו מחכמת הקבלה, ואותה חייבים לפוצץ?

תשובתי: מצידו, בעל הסולם מרגיש נחיצות מוחלטת בגילוי חכמת הקבלה, אולם מצד העם, הוא לא רואה שום נחיצות בכך. להיפך, את חכמת הקבלה דוחים בכל הכוח, בכך שמשתמשים בכל מיני תירוצים. העם נראה כמו חולה, שלא רוצה להכיר בתרופה היחידה שיכולה להציל את חייו. ולכן צריך להשתדל להביא לו את התרופה הזאת בכל מיני אופנים, כמו לילד, בעטיפה יפה עם כל מיני תירוצים ובקשות, בהסברים מקדימים. כי צריך לעשות משהו!

אדם רגיל לא מרגיש איזו מחיצה מפרידה בינו לבין חכמת הקבלה. רק מאוחר יותר אנחנו מתחילים לגלות את זה. חכמת הקבלה, זו שיטה לגילוי הבורא לאדם בעולם הזה. גילוי כזה הוא מנוגד לטבע שלנו. אם היינו מרגישים שגילוי הבורא יהיה מתוק ומועיל לרצון לקבל שלנו, יביא לנו יותר אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות, אז היינו מקבלים אותו בשמחה. אם הבורא ממלא את הרצונות הגשמיים שלנו, אז כל אחד מוכן להשתוקק אליו.

אבל אם הבורא זה אהבה כלפי הזולת, כמו שנאמר: "מאהבת הבריות לאהבת ה' ", אז אף אחד לא צריך אותו. כולם דוחים אותו, ויחד איתו גם את חכמת הקבלה.

לכן, בתת ההכרה אנחנו מתנגדים לחכמת הקבלה בצורתה הטבעית ומנוגדים לה בכל 100%, כמו גם לבורא עצמו. אנחנו פשוט מתארים לעצמנו במקום קבלה אמיתית, איזו מיסטיקה, כל מיני סגולות, ברכות, ובצורה כזאת מסוגלים להשתמש במשהו מתוכה, בכך שמשקרים לעצמנו, שיש לנו עסק בחכמת הקבלה. למעשה, זה משהו אחר לחלוטין.

בצורה כזאת אנחנו יכולים לפנות לבורא, להתפלל אליו, כדי לקבל ממנו משהו טוב. רק לצורך זה אנחנו זקוקים לו, כדי לעשות לעצמנו עוד יותר טוב. וכזה בורא, שיעשה לנו רע יותר, אנחנו לא צריכים. הכול ממומש על ידי הזמנת הלקוח, המקבל. ולכן, אף על פי שחכמת הקבלה מלווה אותנו כבר אלפי שנים, אנחנו מנותקים ממנה על ידי מחיצת הברזל.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 11.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איך לא ללכת לאיבוד ביער פראי
דרך ארץ שמחוממת על ידי האור
אם
אתה יודע בשביל מה הקבלה באה לעולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest