מורי דרך במדבר

Laitman_2011-02-25_8978.jpg

פעם, היה לאנושות מגע עם הכוח הרוחני. מדובר על עם ישראל, שבו כולם היו קשורים בקשרי אהבת אחים, בתקופה שלפני הגלות, כשבית המקדש היה קיים. ואז כולנו היינו אחים. חיינו מצוין, שלובי זרוע, בחיבור זה לזה ובדאגה הדדית.

אך לאחר מכן נחרב בית המקדש, בגלל "שנאת חינם". כרגיל, תוך כדי ההתפתחות, גדל בעם הזה הרצון האגואיסטי, והוא נפל מדרגת "אהבת אחים" ל"שנאת חינם", ובכך הוא נעשה יותר גרוע מהעמים האחרים, שלא היו קשורים קודם לכן בקשרי אהבת אחים ולא חוו את הנפילה הזאת. מאז הפך העם לחסר בית וייחודי מאוד. עד עכשיו הוא לא מצא לו מקום ומנוחה.

מכאן אנחנו יכולים להבין בבירור ששנאתה של האנושות כלפי העם הזה היא ההשתקפות של חוק הטבע. בכל מקום ניתן לפגוש את השנאה הזאת כלפי נציגים מישראל וכלפי ישראל עצמה. הסיבה לכך היא שהאנשים האלה חייבים, ללא ספק, להיות הראשונים שיחזרו למצב המתוקן, ל"אהבת אחים", להתעלות מעל "שנאת החינם", שנמשכת כבר אלפיים שנות גלות, לשוב לאיחוד ולהוות בכך דוגמא לכולם. הם חייבים לממש את מה שכבר היה להם קודם לכן. הרי כנראה שזה מה שעושה אותם כל כך מיוחדים ושונים בעינו האחרים.

העולם זקוק לדוגמא הטובה הזאת, משום שהוא לא יודע כיצד לצאת מהמשבר. אנחנו, בני ישראל, מוצאים את עצמנו במצב מיוחד מאוד: דווקא אנחנו מגלים את שיטת התיקון לאנושות כולה, דווקא אנחנו חייבים להראות לכולם את "אהבת האחים" ואת מימוש העיקרון "ואהבת לרעך כמוך". עלינו להדגים לאנושות שדווקא בצורה כזאת כולם ייצאו מתוך המדבר שבו תעינו – אל חיים יפים ונפלאים.

מוטלת עלינו עבודה ענקית, נפלאה וחשובה מאוד. אין אתגר גדול יותר וטוב יותר ממה שעומד לפנינו עכשיו.

מתוך שיחה מס' 10 על החיים החדשים, 08.01.2012

ידיעות קודמת בנושא:
מעבירים את התיקון לעולם
לשרת את העולם
הרוחניות היא רק מה שבינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest