דף הבית / כנסים / מוטציות חולניות של האגואיזם

מוטציות חולניות של האגואיזם

מתוך שיעור מס' 3 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

שאלה: מהם השורשים של מחלות הנפש והמחלות הגופניות של האדם? כיצד אדם שאינו לומד את חכמת הקבלה יכול להשפיע על התהליכים הללו? האם ניתן להציע לו לנקוט בפעולות כלשהן כדי לפתור את הבעיות הללו?

תשובתי: כל המחלות נגרמות כתוצאה ממוטציות של האגואיזם, שנוצרות עקב חוסר-התאמה חלקי או מוחלט של תכונותינו האגואיסטיות. בכל אחד מאיתנו קיימים 613 רצונות אגואיסטיים עיקריים. שילוב לא נכון ביניהם מוביל לעיוותים שגורמים לכל המחלות הנפשיות וכל המחלות בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר שבתוך האדם. גם המחלות שלנו מתחלקות לארבע הדרגות הללו.

כיצד ניתן להשפיע עליהן מהצד? – בשום צורה. אדם שלומד את חכמת הקבלה מתחיל בעצמו להתרפא בהדרגה. בשום אופן לא ניתן להשפיע על כך מהצד. חכמת הקבלה אינה אמצעי לשפר משהו בעולם הזה. אם אתה עוסק בה, בהתאם לשורש נשמתך ומידת התקדמותך בדרך מהעולם שלנו לעולם העליון, אתה נכנס בהדרגה למצבים שמשנים את חייך. אולם רק אתה בעצמך יכול להשפיע על חייך, ולא אף אחד אחר.

לא מדובר בקסמים כלשהם או אחיזות עיניים. כל זה כלל אינו קיים! אדם שמשנה את עצמו, משנה את עצמו. כשאתה לומד, אתה משנה את עצמך, אחרת לא. אם יש לי ילדים או נכדים, אינני יכול להשפיע עליהם בשום אופן. את מה שאני משיג, אני משיג, מה שקורה בתוכי, קורה בתוכי. וכך זה אצל כל אחד ואחד.

מתוך הרצאה במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה, 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תחילתו של עולם חדש
מה יציל אותנו מהמחלות?

One comment

  1. קיים כיום זרם ברפואה ההומיאופתית המחלק את כל האנשים ותחלואיהם לפי 4 הממלכות שאנחנו כל הזמן מדברים עליהם: דומם, צומח, חי ואדם.התרופות שניתנות לחולים הן בהתאם לפי הממלכות האלה. את התפיסה הזו מובילה קבוצת רופאים מהודו.שלחתי להם חומר עלינו כדי ליצור נקודת ענין משותפת איתם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest