דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה מתגלה מאחורי המילים של הזוהר?

מה מתגלה מאחורי המילים של הזוהר?

שאלה: מה צריכה להיות הכוונה הנכונה בזמן קריאת ספר הזוהר, האם כוונה קבועה או משתנה?

תשובתי: בדרך כלל, עדיפה כוונה קבועה, כאשר האדם מתאר את עצמו יחד עם כולם ברצון אחד, בנטייה אחת, וברצון האחד ובנטייה האחת מתגלות כל האבחנות הפנימיות ביחסים ביניהם, במידת ההתקשרות שלהם והיכולת לברר את כל הצורות של ההתקשרות בהשפעה הדדית שעליהם כותב הזוהר.

כי הזוהר, על ידי כל מיני דמויות ומונחים קבליים ("חבקוק", "עתיק", "המנונה סבא" ואחרים) מסביר לנו על אבחנות ההשגה בקשרים בינינו. ואין יותר חוץ מזה.

היה פעם "כלי רוחני" אחד, "עשר ספירות", ללא שום סימנים. לאחר ה"שבירה", כאשר אנחנו מתחילים לזהות חלקים שונים, זרים, נפרדים, המרוחקים זה מזה, ומשתדלים לחבר ביניהם, אז אנחנו מגלים כל מיני אופני החיבור. ודווקא על אופני החיבור בינינו מספר לנו הזוהר. אין בו אף מילה שמדברת על משהו אחר.

לכן, במאמצים שלי להתחבר עם הקבוצה, עם האלוקים, עם הרוחניות, אני רוצה לגלות אילו צורות חיבור נמצאות ומתגלות כאן, מה הן כל אותן הצורות הללו. יכול להיות שאני אתחיל לגלות איזה שהם אופנים של הקשרים הללו… זאת נקראת "כוונה".

כלומר, במאמצים שלנו להתחבר אנחנו רוצים לגלות מה הן צורות החיבור הנכונות שבינינו. ואז אנחנו נדע כיצד הן נקראות, "חבקוק", "שונמית", "המנונה סבא", לא חשוב איך. גם המילים הללו בעצמן אינן חשובות לי, מפני שמאחורי המילים אני אראה כל מיני אופנים שונים, איך שהם מתחברים, באיזו צורה, למה אותיות אלו או אחרות, מילים ושמות אלו או אחרים.

אני לא אסתכל על המילים ועל האותיות, אלא על התכונות, על התוכן הפנימי של החיבורים. למה החיבורים האלה כל כך חשובים לי? העניין הוא, שההתקשרויות האלה בין החלקים נותנים לי הכרת הרוחניות, האלוקות. בהם אני מתחיל להשיג את הכוח האחד. וזה נותן את התענוג העליון ביותר, את ההשגה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מפתח להבנת הזוהר
איך לחדור לטקסט של הזוהר
שָם, מאחורי המילים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest