דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / את מי להחשיב כחבר אמיתי?

את מי להחשיב כחבר אמיתי?

שאלה: את מי אני יכול להחשיב לחבר אמיתי?

תשובתי: "חבר", זה מהמילה "חיבור". אני לא מתכוון לחברים שהתחברו כדי לצאת לבלות יחד למכון ספורט או לפאב. בקבוצה קבלית, "חבר" נקרא אדם, שאיתו אני מתחבר כדי ליצור בינינו חיסרון משותף להשפעה הדדית. שמתוך זה אני לומד מה זאת תכונת ההשפעה.

ולאחר שאנחנו יודעים מה זאת תכונת ההשפעה, אנחנו נוכל להרחיב את הכלי המשותף שלנו ולהעמיק אותו, לחפש את הכוח העליון בתוך תכונת ההשפעה ההדדית שגילינו. ההתקדמות הזאת קושרת אותנו יחד זה עם זה, נשמה עם נשמה! אנחנו מגלים שאנחנו שייכים למערכת אחת, ושהנשמות שלנו הן קרובות זו לזו. זהו חיבור החלקים של הנשמה האחת, ולכן אנחנו נמצאים יחד, לכן מהסיבה הזאת האור העליון אסף אותנו לקבוצה.

אני לא מסתכל על הפרצופים, על מי שמוצא חן בעיניי ומי שלא, כדי בהתאם לזה להרחיק או לקרב מישהו. אני מקבל את כולם! כי אם הוא בא, אז ככל הנראה, הוא אותו החלק של הפאזל שנמצא קרוב אלינו. בלעדיו אנחנו לא נוכל להרכיב את הפאזל במלואו. ועם כל חבר שבא אנחנו משלימים יותר ויותר את הפאזל הזה, את המבנה של הנשמה הכללית.

זה נקרא חבר, שאיתו אנחנו מתחברים בנשמות ומשלימים את הנשמה הכללית בינינו. לאחר שאנחנו מבטלים את האגו שלנו שמפריד בינינו ומפריע לנו להדביק את חלקי הפאזל שלנו, אנחנו יכולים להידבק זה לזה. זה נקרא חבר אמיתי.

ודאי שאנחנו נעבור עליות, ירידות, עזרה הדדית זה לזה. אני מבין את החבר, מרגיש מתי הוא נופל וזקוק לעזרה, וכשגם אני אפול, אזדקק לעזרתו ולתמיכתו. אפשר לקבל הכול, חוץ מקטרוג ביחס לקבוצה ולדרך הרוחנית. אם נפלה עליו איזו רוח של ציניות, זו כבר בעיה. אבל קשיים בדרך הם בלתי נמנעים ואנחנו יחד מתגברים עליהם, לכן אנחנו נקראים חברים.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 03.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החבר הוא המראה שלי
מי זה "חברך"?
מי אתם, החברים שלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest