דף הבית / מה מפריע לנו להיות מאושרים

מה מפריע לנו להיות מאושרים

הערה: מדענים הגיעו למסקנה, שלקראת שנת 2050 יעמדו בפני האנושות עשר בעיות עיקריות: שינוי גנטי של האדם, גידול בפלח של האוכלוסייה המבוגרת, היעלמות של ערים, אבולוציה של רשתות חברתיות, חיכוכים גיאופוליטיים חדשים, ביטחון של התחבורה, משאבים טבעיים הולכים ומתדלדלים, קולוניזציה של כוכבי לכת אחרים, הרחבת אפשרויות של המוח שלנו והשפעה הולכת וגדלה של בינה מלאכותית.

התייחסותי: כל זה לא יקרה. כל ההתפתחות הנוכחית שלנו מכוונת כדי להעמיד אותנו בפני מבוי סתום. אנחנו כביכול יכולים לעסוק בבעיות רבות מאוד, לאכלס כוכבי לכת, לכבוש מדבריות, כל מה שבא לנו. אנחנו יכולים לבנות, להרוס, לחלום בהקיץ לא חשוב על מה. אבל האגו שלנו לא יאפשר לנו לעשות זאת.

האגו יהפוך את החיים שלנו לבלתי נסבלים ויוביל אותנו לשרשרת בלתי פוסקת של עימותים בינינו: בין בני משפחה, ילדים, הורים, שכנים, שחיים באותה עיר, באזור אחד, לא חשוב היכן ומה. לא נוכל לחיות ולהסתדר זה עם זה עד כדי כך שנתחיל לרוץ למעדניה בריצה קלה של דילוגים ברחובות ריקים מאדם עם תת-מקלע. אלה יהיו חיים נוראיים.

לא יעזרו לנו שום המצאות, הן לא יפתרו שום דבר. בראש ובראשונה, אנחנו נשתמש בהן, כדי לשעבד תחתינו את כל בני האדם, להרוויח על חשבון כולם, לרמוס את כולם. אנחנו הרי רואים, כיצד גְדֵלה הטכנולוגיה ומה השימוש שנעשה בה.

לכן בואו נסתכל, מה באמת מפריע לנו להיות מאושרים! האושר לא נמצא ביישוב כוכבי לכת אחרים, אלה גופים שמימיים דוממים וחסרי חיים, ולא בכך שבמקומנו ייסעו מכוניות ללא נהג, או שנחייה 200 שנה. מספיקים לנו שבעים – שמונים שנות חיינו. לא צריך יותר! העניין הוא אפילו לא בכמה שנים אנו חיים, אלא כיצד אנו חיים אותן! בכל מקרה לא ניתן לברוח מהמוות. לדחות אותו זו פשוט תעסוקה טיפשית של האנושות!

עלינו לפעול כך, שעוד בחיים בעולם הזה נתחיל להרגיש נצחיים, קיימים. זה הפתרון של הבעיה. ולא לעסוק בפתרון בעיות גשמיות יומיומיות בתוך האגו שלנו. הוא בכל מקרה יקלקל לנו הכול.

איננו יכולים לומר שהיום אנחנו מאושרים יותר, מאלה שחיו לפני 50 שנה. לא היו להם "חפצים" אלקטרוניים שאיתם אנחנו משחקים עכשיו, אבל הם לא היו פחות מאושרים בגלל זה. אני רואה שלפי הסטטיסטיקה היום בני אדם פחות מאושרים, והאנושות נמצאת בדיכאון עמוק יותר. היום כולם מתחילים לחשוב על איפה ואיך לצרוך מריחואנה או עוד משהו, כדי לשקוע ב"תנומה". בשביל מה לאדם לחיות 200 שנה?! כדי שהוא יבלה 100 שנה מתוכם בשינה נרקוטית?!

עלינו ליצור לעצמנו חיים טובים והם מושגים בצורה פשוטה מאוד, ביחסים טובים בינינו. אחרת הוכן עבורנו ארמגדון.

אתם יודעים מה זה, ארמגדון? בישראל ישנו הר קטן שנקרא "מגידו". לפני כמה אלפי שנים התרחשו שם התכתשויות משם החל השימוש בביטוי הפיגורטיבי "ארמגדון", סוף העולם. למעשה, איננו צריכים לחכות למצב הזה, אפשר לטפס על ההר הקטן הזה גם עכשיו ולהביט ממנו למטה. הוא לא עד כדי כך גבוה, בסך הכול גבעה בגובה 700-800 מטר. בואו לא נביא את עצמנו למצבים קיצוניים אלא נהפוך את החיים שלנו לשלווים, טובים ומאושרים היום ולא בעוד 50 שנה.

והעיקר, בעזרת חכמת הקבלה אנחנו יכולים להתחיל להרגיש את החיים בדרגה הבאה, את העולם העליון, מעבר ממצב אחד למצב אחר, מגלגול אחד לגלגול אחר. כל זה בכוחנו לעשות.

אני מאחל לכם לגלות לעצמכם מצב נצחי של חומר ושביעות רצון.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 2.10.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest