דף הבית / כלכלה / כסף / מה מניע את הפילנתרופים?

מה מניע את הפילנתרופים?

thumbs_wp_23_chicago_1001.jpg

שאלתו של אופיר: במחקר שנערך לאחרונה נמצא כי רוב הישראלים סבורים שהמניע המרכזי לפילנתרופיה הוא קידום אינטרסים אישיים. מה באמת מניע אנשים לתרום?

תשובה: הפחד שגם לי זה יקרה; תקווה שאם אעשה זאת, זה לא יקרה לי; רצון שידעו ויכבדו אותי; סיפוק עצמי, כבוד עצמי וכדומה – אגו.

רק השקעה בהתפתחות חוכמת הקבלה בעולם, למרות כל המניעים האגואיסטיים שלך, נותנת את התוצאה הרוחנית – כיוון שאתה משקיע בתיקון העולם. למרות שגם כאן הפעולה היא אגואיסטית, אבל העזרה בעצמה הולכת לתיקון העולם, ולכן היא נזקפת תמיד לזכותך!

One comment

  1. ברכת שלום על התורה/רב"ש/ פרשת שלח/קפה

                                   שלח לך (יג, ב)

    במדרש: ר' יהושע אומר, למה היו דומין, למלך שזימן לבנו אשה נאה ובת טובים ועשירה וכו'. אמר לו הבן, אלך ואראה אותה. שלא היה מאמין לאביו וכו'. לסוף אמר לו, ראֵה אותה, ותדע אם כזבתי לך, ובשביל שלא האמנת בי, קונם שאין אתה רואה אותה בביתך, אלא לבנך אני נותנה וכו'. (במד"ר טז, ז)

    כשהאדם נכנס לעבודה, ה' מבטיח לאדם שיתן לו אשה נאה וכו', שפירושו בחינת נשמה, הנקראת אשה. והאדם אומר: אני רוצה לראותה. היות שהכלי של הנשמה נקרא אמונה למעלה מהדעת, והאדם רוצה שתהיה בתוך הדעת. היינו שאין האדם רוצה להאמין שכדאי לקחת אותה, כלומר, אין האדם יכול להאמין שמטרת הבריאה, שהיא להיטיב לנבראיו, היא נמצאת בתורה ומצוות.

    ובכדי לקבל אותה – צריכים לשלם, היינו לתת לה משהו, שעל ידי קבלת הכסף דקדושין היא מסכימה להיות לו לאשה ולשמש אותו. ואם הוא לא נותן לה איזה דבר שבגלל הדבר ההוא היא מסכימה לקחת אותו, אינה מקודשת לו.

    ויש להבין זה על דרך הפשט, איך אפשר לומר שבגלל זה שהוא נותן לאשה פרוטה היא מסכימה להיות לו לאשה ובלי פרוטה אינה מסכימה. וכי בשביל פרוטה כדאי לקחת אותו בתור בעל ? כלומר, מה הפרוטה מועילה בענין השידוך, שזה יהיה קובע ? אלא צריך לומר, שבכך האיש מגלה דעתו שמוכן

    ל ש ל ם בשביל קנין הקידושין.

    בכדי לקנות אשה ברוחניות, האדם צריך לשלם עם חייו. כמו שאמרו רז"ל: אין התורה מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest