דף הבית / כלכלה / כסף / מה לעשות עם סיכונים גלובאליים?

מה לעשות עם סיכונים גלובאליים?

laitman_2009-05-28_0041_70.jpg

ידיעה: בינואר 2011 הפורום הכלכלי הכלל עולמי (World Economic Forum) פִרסם דו"ח "סיכונים גלובאליים 2011".

מסקנות הדו"ח: ממשלות ומערכות קיימות לא מסוגלות לנהל סיכונים גלובאליים. תכיפות ורצינות של סיכונים כאלה עלתה, ואילו היכולת לנהל אותם – לא.

הבעיות קשורות באופן הדדי, בעיות מורכבות גורמות להופעת המון השלכות בלתי צפויות. החלטות מסורתיות של תגובה לסיכונים, פשוט מעבירות את הסיכון הזה לצדדים מעוניינים אחרים או לפְלָחִים של החברה.

הסיכונים העיקריים הם מוגבלות המשאבים, צמיחה של כלכלת צל ושינויים מָקרוֹ כלכליים. שלוש קבוצות מפתח של סיכון ייצרו בעיות רציניות בעשור הקרוב:

  1. חוסר איזונים מָקרו כלכליים. דרושה יצירת שותפות ריאלית ממשלתית ופרטית לפתרון בעיות פיננסיות (כספיות) המקושרות באופן הדדי.
  2. כלכלת הצל מוערכת ב–1.5 טריליון וממשיכה לגדול.
  3. מחסור במשאבי מים, מזון ואנרגיה.

גידול האוכלוסייה והצריכה גורר אחריו שינויי אקלים. כל הבעיות קשורות באופן הדדי. פתרונן בשיטה "רגילה" גורר אחריו בעיות חדשות ועוד יותר רציניות ומביא רק לחלוקה מחדש של סיכון בתוך מכלול בעיות נתון. מחסור במשאבים עיקריים יוצר חיכוך נוסף בין קבוצות, סניפים ומדינות סוציאליות ומאיים על רווחת העולם כולו.

תגובתי: כפי שאנחנו רואים, מסקנה קונקרטית "מה לעשות", כלומר, החלטה – אין! והבעיה, לדחות או להעביר סיכונים, שעליה הם מדברים, נתגלתה במסקנה ובסיכום שלהם.

ידיעות קודמות בנושא:
סיכויי התפתחות של חברה גלובאלית
תוצאות פסגת G8

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest