דף הבית / כנסים / מה יעזור לכלכלה?

מה יעזור לכלכלה?

שאלה: באיזה אופן חוכמת הקבלה והספרים שלה, יכולים לעזור לכלכלה לצאת מהמשבר הגלובאלי?

תשובתי: שום דבר לא יכול לעזור לכלכלה לצאת מהמשבר, חוץ מהשינוי בצורת החשיבה והבנייה מחדש של החברה האנושית. החברה לא יכולה לספק היום לכולם מקומות עבודה ושכר טוב, שעליו חולם כול אחד. לא יספיקו לנו לזה אוצרות הטבע, האנרגיה, המשאבים, שום דבר. האנושות חייבת לשנות ולבנות את עצמה מחדש, כך, שצורת החשיבה תהיה שלכולם יהיה הכול, זה נקרא רמת הצריכה החכמה. לפי העיקרון הזה, צריך לשנות ולבנות מחדש את הכלכלה.

יש לי הרבה תלמידים שהם כלכלנים רציניים מאוד, שמנסים במאמצים רבים ליצור כלכלה שתתבסס על צריכה חכמה. וזה מאוד לא פשוט, מפני שדרוש שינוי מחדש של הגישה לחיים, לראות את כולם זהים, התלות של אחד בשני ודווקא את זה, הטבע דורש היום.

אבל איך נוכל להפוך להיות לכאלו? לשם כך, צריך תחילה לחנך מחדש את האדם, כדי שהוא יראה בצורה כזאת את האחרים, אחרת יהיו ייסורים גדולים, מלחמות עולם וכולי. יחייבו אותנו לזה.

תראו מה שמתרחש היום באמריקה, זה חלק קטן ממה שמראים לנו. אתמול ראיתי בטלוויזיה, איך עומדים אלפי בני אדם באורך של קילומטרים בתור, כדי לקבל מים וצלחת מרק. וזה בניו יורק!

ודבר כזה יכול להיות בכל רחבי העולם ועוד הרבה יותר גרוע. באמריקה יכולים לחסל במהירות את התוצאות של ההוריקן, למרות שזה יעלה להם 200 מיליארד דולר, אם לא יותר. הם ימצאו כסף, ידפיסו, ואתה תשלם על זה. אבל אם אצלנו יקרה דבר כזה, מי ישלם עלינו? זאת בעיה.

לכן חכמת הקבלה מייעצת, כיצד למנוע את כול זה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בגאורגיה, שאלות ותשובות, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכלכלה האופטימלית
הכלכלה של החברה העתידית
כלכלה לפי נוסחת האיזון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest