דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה אני מעריך בחבר?

מה אני מעריך בחבר?

אהבת החברים היא בזה, שאני לא אוהב אף אחד מהם. באופן טבעי אני רוצה לכפוף כול אחד מהם תחתי, שישרתו אותי, שיעשו מה שאני רוצה. בשביל מה אני צריך אותם? שלא יהיו קיימים.

זהו היחס "הנורמלי" של האדם כלפי האחרים. אהבת החברים היא בזה שלא חשובות לי התכונות שלהם, הבעיות המנטאליות, הפיזיות, ההצלחות שלהם, אלא חשובות לי רק הנקודות שבלב שלהם. דווקא אותן אני אוהב. ואת כל השאר אני לא חייב לאהוב.

בעיקרון, אפילו המין של האדם אינו חשוב. חייבים לזנוח ולהתרחק כמה שיותר מהגילויים החיצוניים. ואז כול שאר הגורמים פתאום מתחילים להשלים זה את זה.

מכיוון שאנחנו לא משלימים זה את זה בנקודות שבלב, אנחנו מחברים אותן ואז בינינו שורה ההסכמה. וברגע שאנחנו מחברים את הנקודות שבלב, פתאום כול התכונות האופייניות שלנו , השונות לחלוטין, מתחילות להתחבר ביניהן, כמו גלגלי שיניים. כך גם נצמדים זה לזה שני הדיסקים במערכת המצמד של הרכב וכל המנגנון מתחיל להסתובב בצורה מאוזנת. אם אנחנו מחברים את הנקודות שבלב ביניהן ומתעלים מעל כול שאר התכונות, מבלי לשים לב אליהן, אז אנחנו נכנסים לחיבור בינינו. באיזה אופן זה נעשה? אני אוהב ומכבד בחבר את ההשתוקקות שלו לאיחוד, את ההשתוקקות שלו לבורא. אני סבור, שבזה הוא עולה עלי, בזה הוא גבוה ממני ולזה הוא משתוקק יותר ממני. באופן כזה, אני רואה בחברים שלי , מה שנקרא, "גדולי הדור". אם אני מעלה את החבר בדבר העיקרי, מבלי לשים לב לתכונות הגשמיות שלו, אז בפעולה הזאת אני מקרב את עצמי אליו, "מציב" את עצמי תחתיו. וכך אנחנו מתחברים.

"אהבת חברים", נקראת החיבור לאחד השלם, בנקודות החיבור שלנו. ובזה "איש את רעהו יעזורו". אני יכול לספק כול מיני סוגים של שירותים לחברים שלי בקבוצה ולעזור להם בפתירת הבעיות הגשמיות, אבל זה רק במקרה שאנחנו באמת מהווים את החלקים של הקבוצה האחת ומשתדלים לחבר את הנקודות שלנו. חוכמת הקבלה מתייחסת בצורה נוקשה לעזרה ההדדית הפשוטה. למה? מפני שהיא דורשת מהאדם כוונה! וכאן חייבים לעשות בירור עמוק ומדויק מאוד עם עצמי, בשביל מה אני עושה את זה? לא מפני שצר לי, או שלא נעים לי ממישהו, וכולי. אלא, אני מביא את עצמי למצב האחר, שאני עושה את זה משום שבזה אנחנו משיגים את האיחוד. ורק בגלל זה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בגאורגיה, 06.11.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest