דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה זה רצון "עגול"?

מה זה רצון "עגול"?

laitman_2011-03-22_3139-70.jpg

בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", חלק א', "לוח התשובות לפרוש המלות", שאלה מ"א: מהם עגול, עיגולים? – "אם אין הבחן מעלה מטה בין ד' הבחינות שברצון לקבל נבחן ל"עגול" (דהיינו בדומה לתמונה עגולה גשמית, שאין הבחן מעלה ומטה נוהג בה). וד' הבחינות מכונות משום זה, ד' עגולים כדוריים זה בתוך זה, שאי אפשר להכיר ולהבחין ביניהם בחינות מעלה ומטה".

ב"עיגול" אין הבחן בין מעלה ומטה, זהו רצון שלא ניתן למדוד ולהעריך אותו, ולכן לא מובן מה יותר חשוב בו (למעלה) ומה פחות (למטה). כמו כן, זה לא רצון מונוליתי אחד, וכמובן שאין לו לא מעלה ולא מטה.

"רצון עָגוֹל" הוא סכום הרצונות שמחוברים בקשר הדדי ומיוחד, שבו הם שווים לגמרי ואין להם לא "מעלה" ולא "מטה", מה שנקרא "עיגול", "כדור".

אך כלפי מה אנחנו יכולים למדוד ולבדוק, שכל הרצונות האלה הם שווים ועגולים? – בעיגול הזה קיימת נקודה אחת מיוחדת, המשותפת לכל הרצונות האלה, והיא מרכז העיגול. וכלפי המרכז הזה כל הנקודות (הרצונות) שוות, ולכן הן יוצרות עיגול.

המרכז הזה הוא לא איזשהו רצון אחר, נוסף, אלא זה החיבור המשותף של הרצונות, הם בעצמם את המרכז הזה. ולכן כלפי אותו מרכז, כל אחד פועל בשווה כלפי האחרים. ולכל אחד יכול להיות כוח משלו ואופי משלו, אך בצורה הספציפית הזאת, נשמר ביניהם שוויון מלא, ולכן זה עיגול.

בדיוק כך בנויה הקבוצה, בצורת עיגול, כל אחד פועל בכל מאת האחוזים כלפי הרצון המשותף (הנקודה המרכזית)!

אם כל הרצונות של מלכות דאין-סוף, אינסוף רצונות, מתחברים יחד במרכז משותף אחד, וכולם משקיעים מאמצים שווים כלפיו, לפי המשקל הסגולי, אז נוצרת צורת עיגול.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 27.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הקבוצה היא עיגול שבמרכזו הבורא
מעיגול לעיגול, בקו הקצר ביותר
במרכז של כל העיגולים ובסוף הקו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest