דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה זה אמונה למטה מהדעת

מה זה אמונה למטה מהדעת

שאלה: מה ההבדל בין אמונה למעלה מהדעת לאמונה למטה מהדעת?

תשובתי: אם אתה מבטל את עצמך בפני המורה מפני שהחלטת בתוך הדעת שכדאי לעשות זאת כדי להגיע לרוחניות, זה נקרא אמונה למטה מהדעת. השכל תומך בביטול העצמי מכיוון שהוא חושב שהמורה גדול, ובעזרתו הוא יכול להרוויח.

האדם צריך להרגיש את כל עוצמת האגו שלו, את כל ה"פרעה" שנמצא בתוכו. עליו להרגיש את שתי הנקודות הללו: נקודת הפרעה ונקודת הבורא. עד כמה הוא בעצמו רוצה להיות בתוך האגו, בביקורת כלפי חבריו, כלפי עצמו וכלפי הסביבה כולה. האדם נמצא בחשבונות שונים במלוא הכוח וההיגיון של שכלו החריף והשקול. הוא יכול להחליט: האם כדאי לו למרות הכול לשכנע את עצמו מתוך השכל, מפני שהוא רואה שאחרת הוא לא יגיע לרוחניות – זה נקרא אמונה למטה מהדעת, או שהוא מתקדם באמונה למעלה מהדעת.

אך מהי הגישה הזאת? כיצד אני יכול ללכת נגד השכל שלי? איזה חשבון עליי לעשות שיכריח אותי לעלות מעל הדעת?

וזה לא רק ביחס למורה, אלא גם ביחס לחברים וגם ביחס לבורא. הרי בכל מקרה אני פונה למישהו שנמצא מחוצה לי. המורה נותן לי את הכיוון ובפני החברים אני מבטל את עצמי וזאת בכדי להתחבר אליהם כמו גלגלי שיניים. אני תלוי שם בכולם והם תלויים בי. אם בתוך הקבוצה אני עושה את מה שהמורה אומר לי, אז אגיע לגילוי הבורא, תכונת ההשפעה הכללית.

אתה מבטל את עצמך ביחס למורה כדי לקבל את העצות שלו וביחס לקבוצה אתה מבטל את עצמך כדי שבתוכה תוכל לממש בפועל את העצות של המורה, יחד עם כולם, ובתוכם תגיע לגילוי הבורא.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 13.04.2011

ידיעות  קודמות בנושא:
לעלות בעזרת פרעה
שהחמור יעבוד לטובת האדם
מה זה בידך, מטה או נחש?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest